• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090201374
  • خبرنگار : 50167

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا:

حماس پیروز میدان خواهد شد

حماس پیروز میدان خواهد شد

ایسنا/زنجان کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: در دنیا رمز پیروزی گروه‌های کوچک قطعی است بنابراین حماس با گروه‌های کوچک که ریشه مردمی دارد، پیروز میدان است.

مسعود اسداللهی عصر امروز (۲ آذرماه) در همایش بصیرتی فرهنگیان استان زنجان که در کانون فرهنگی تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد، با اشاره به تقسیم سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸، اظهار کرد: قطعنامه سازمان ملل در خصوص تقسیم سرزمین فلسطین نادرست است ولی تعدادی از کشورها هم در آن مقطع محدوده مربوط به یهودیان را به عنوان کشور اسرائیل به رسمیت شناختند.

وی با بیان اینکه حماس آغازکننده جنگ نبود زیرا هیچ‌گاه جنگ در فلسطین تمام نشده بود و مقاومت فلسطین در برابر آنان نیز به سال ۱۹۴۸ باز می‌گردد، افزود: یهودیان به دنبال تخریب قبله اول مسلمانان هستند و هدف آن‌ها خدشه‌دار کردن تفکر و هویت مسلمانان است.

این مسئول با بیان اینکه نتانیاهو معتقد است هیچ خطری رژیم صهیونیستی را جز ایران تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: او به دنبال تجزیه و نابودی ایران است بنابراین به تنهایی قدرت ندارند سعی در ایجاد درگیری میان ایران و آمریکا است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حماس برای این عملیات دو سال آموزش و تدابیر عملیاتی دیده بود، گفت: نتیجه این حمله به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ما اهمیت بسزایی دارد.

اسداللهی با بیان اینکه مظلوم‌نمایی یک راهبرد دائمی رژیم صهیونیستی بوده و مختص به عملیات طوفان‌الاقصی نیست، اظهار کرد: اسرائیل همواره سعی می‌کند بزرگ‌ترین جنایت‌ها را مرتکب شده و خود را مظلوم جلوه دهد.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی بود و اسرائیل در این عملیات ضربه فنی شد، افزود: این عملیات ۱۰۰ درصد فلسطینی بود.

این مسئول تصریح کرد: اگر امروز آتش‌بس اعلام شود، جنگ با پیروزی بزرگ جنبش حماس و مقاومت تمام شده چرا که آنچه رژیم صهیونیستی تفکر می‌کرد، اتفاق نیفتاد و امروز این مقاومت نتیجه داده است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه رژیم آمریکا که ادعای حقوق بشر دارد، خودش به یک طرف جنگ تبدیل شده است، گفت: حمایت‌های مالی، نظامی و حتی دیپلماتیک از این رژیم می‌کند.

اسداللهی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی ضربه جبران‌ناپذیر برای رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: رمز پیروزی گروه‌های کوچک قطعی است و گروه‌های بزرگ‌تر در جنگی فرسایشی در بازه بلندمدت ناتوان و شکست خواهند خورد و حماس با گروه‌های کوچک که ریشه مردمی دارد، پیروز میدان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha