• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092216663
  • خبرنگار : 50604

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۲۳

احیای ده‌ها واحد راکد تولیدی رامیان همزمان با سفر رئیس جمهور

احیای ده‌ها واحد راکد تولیدی رامیان همزمان با سفر رئیس جمهور

ایسنا/گلستان فرماندار رامیان از افتتاح مدرسه، سالن ورزشی روستایی، زمین چمن رامیان و بازگشت به تولید ده‌ها واکد راکد تولیدی همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد.

علی جوان حاذق خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که در دولت سیزدهم  بیش از یک هزار مسکن روستایی در شهرستان رامیان نوسازی، تجهیز و ساخته شد، اظهار کرد: از روز اول آغاز به کار دولت سیزدهم ۴۰۰ مسکن روستایی با تسهیلات یک میلیارد ریالی و در فاصله سفر اول رئیس جمهور تا امروز نیز ۶۰۰ مسکن روستایی با تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ساخته شده است.

وی از افتتاح زمین چمن رامیان با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد و افزود: علاوه بر آن، سالن ورزشی روستای «توران فارس» با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال و یک واحد تولیدی سیم کابل با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت نفر نیز در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار رامیان بازگشت به چرخه ده‌ها واحد تولیدی راکد و فراهم شدن صدها فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی را از دیگر برکات سفر اول رئیس جمهور در شهرستان رامیان برشمرد و خاطرنشان کرد: مرکز پرورش مربی فنی و حرفه‌ای روستای «نی‌تپه» که به دلیل عدم اعتبار کافی ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود، از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ سال پیش طرح کوچ در روستای «جزچال» رامیان اجرا شده به همین دلیل هرگونه کار عمرانی در این روستا متوقف شده بود، گفت: مسیر دسترسی مردم به گلزار شهدای روستا پس از سفر اول رئیس جمهور بهسازی شد.

جوان با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی در شهرستان رامیان اختصاص یافت، ادامه داد: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در راستای رفع تنش‌های آبی در شهر رامیان و روستاهای تابع آن انجام شده است.

فرماندار رامیان ساخت سه مدرسه در روستاهای این شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان برشمرد و توضیح داد: مدرسه قدس روستای «زینب آباد» با ۲۵ میلیار ریال اعتبار، مدرسه روستای «حسین‌آباد تپه سری» و مدرسه روستای «اسلام آباد اولیا» سه مدرسه روستایی هستند که از محل اعتبارات سفر در روستاهای این شهرستان ساخته شدند. 

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور در اسفندماه سال گذشته به استان گلستان بالغ بر ۲۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان رامیان مصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha