• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092417328
  • خبرنگار : 71145

انگلیس تحقیقاتی را درباره حوادث در نزدیکی باب‌المندب آغاز کرد

انگلیس تحقیقاتی را درباره حوادث در نزدیکی باب‌المندب آغاز کرد

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارش‌هایی از حادثه امنیتی دیگر در نزدیکی باب المندب دریافت کرده، این در حالی است که یک مقام نظامی آمریکا درباره حمله دومی گفته‌است، یک موشک بالستیک توسط ارتش یمن به یک کشتی با پرچم لیبریا شلیک شده‌است.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین گزارش داد، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز جمعه از آغاز تحقیقات رسمی درباره گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دیگر در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی بندر المخا در پی حوادثی مشابه در نزدیکی باب المندب خبر داد.

همچنین الجزیره در خبری به نقل از یک مقام نظامی آمریکا گفت، موشک بالستیکی که از مناطق ارتش یمن شلیک شده به کشتی دومی که پرچم لیبریا داشته اصابت کرده‌است. این حمله موشکی به کشتی دوم منجر به آتش‌سوزی در کشتی شده و خدمه درحال خاموش کردن آتش هستند.

به گفته این منبع، ناوشکن آمریکایی مایسون در مسیر خود برای کمک به این کشتی است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای پیشتر اعلام کرده بود، یک کشتی در ۶۰ مایل دریایی جنوب غرب الحدیده هدف شیء نامعلومی قرار گرفت که موجب آتش‌سوزی روی عرشه آن شد. به گفته این سازمان، قایق نیروی دریایی یمن به یک کشتی در نزدیکی باب المندب دستور داد به سمت سواحل یمن حرکت کند.

این سازمان پیشتر اعلام کرده بود گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در نزدیکی باب المندب در شمال بندر المخا در یمن را بررسی می‌کند.

نیروی دریایی انگلیس نیز قبلا از وجود گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در شمال بندر المخا یمن در نزدیکی باب المندب خبر داده بود.

به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای فوری اعلام کرده بود: ما از یک کشتی درباره وقوع انفجاری در سواحل یمن تماس دریافت کردیم.

این سازمان افزود که تحقیقات در مورد گزارش این حادثه در نزدیکی باب المندب ادامه دارد.

شرکت امنیت دریایی انگلیس «آمبری» نیز اعلام کرد که یک کشتی متعلق به سوئیس در حدود ۲۳ مایل دریایی جنوب غرب المخا هدف قرار گرفته‌است.

این شرکت افزود: این کشتی از شمال حرکت کرد و ۳۰ دقیقه بعد از حرکتش به سمت جنوب مسیرش را ۱۸۰ درجه تغییر داد و به سمت باب المندب بازگشت.

این شرکت قبلا گفته بود، یک کشتی با پرچم لیبریا در نتیجه حمله هوایی در شمال بندر یمنی المخا آسیب دیده‌است.

این شرکت در بیانیه‌ خود افزود: کشتی در حال عبور از تنگه باب المندب به سمت جنوب بود که مورد گلوله قرار گرفت. این شرکت خاطرنشان کرد: یکی از کانتینرها بر اثر شلیک گلوله به دریا سقوط کرد که منجر به آتش سوزی شد.

در همین زمینه، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی از حمله ارتش یمن به یک کشتی در دریای سرخ خبر داد.

در این راستا، خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود، آتش سوزی در کشتی‌ای که با پرچم لیبریا در دریای سرخ حرکت می‌کرد پس از شلیک‌هایی از سمت یمن رخ داده‌است.

الجزیره هم به نقل از شرکت هاباگ لوید آلمان گزارش داد: کانتینر متعلق به ما بوده که در نزدیکی سواحل یمن هدف حمله قرار گرفت، اما به خدمه آن آسیبی نرسید.

در این رابطه رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد، این کشتی که دچار حریق شده متعلق به شرکت آلمانی بوده و این حادثه تلفاتی نداشته‌است.

این مقام نظامی آمریکا همچنین گفت، گلوله‌ شلیک شده به نظر می‌رسد از یک پهپاد از مناطق ارتش یمن شلیک شده و کشتی با پرچم لیبریا را هدف قرار داده‌است.

پیشتر آکسیوس نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، هشدارهایی که دولت بایدن به ارتش یمن داده تاکنون موجب توقف حملات‌شان نشده‌است.

این وبگاه آمریکایی افزود: کشتی‌هایی که از آسیا به مقصد اسرائیل حرکت می‌کنند دور آفریقا را می‌چرخند و این سفرشان را سه هفته بیشتر کرده و هزینه‌هایشان را بالا می‌برد.

این یک روز پس از آن است که ارتش یمن اعلام کرد که یک کشتی کانتینری را با یک پهپاد در باب المندب هدف قرار داد، زیرا خدمه آن از پاسخگویی به تماس‌ها خودداری کردند.

همچنین روز پنجشنبه مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام) از حمله پهپادی از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به یک نفتکش در دریای سرخ خبر داده بود.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون نیز ادعا کرد که آنچه کشتی‌ها در دریای سرخ در معرض آن قرار می‌گیرند مشکلی است که تنها به کشور او مربوط نمی‌شود، بلکه یک مشکل بین‌المللی است که نیاز به راه حل بین‌المللی دارد. وی افزود: مکانیسمی که واشنگتن برای رسیدگی به این مشکل دنبال می‌کند این است که با شرکای خود برای تقویت قدرت ماموریت دریایی تلاش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha