• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102014639
  • خبرنگار : 30147

سرپرست آموزش و پرورش سرخس:

کلاس‌های ابتدایی بخش مرکزی سرخس در نوبت عصر غیرحضوری شدند

کلاس‌های ابتدایی بخش مرکزی سرخس در نوبت عصر غیرحضوری شدند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست آموزش و پرورش سرخس گفت: افزایش ریزگردها موجب شده کلاس‌های ابتدایی بخش مرکزی سرخس در نوبت عصر غیرحضوری شوند.

احمد صفایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد بحران شهرستان به علت آلایندگی هوا در سطح شهرستان کلاس‌ها در «مدارس ابتدایی سطح شهر و بخش مرکزی» عصر امروز چهارشنبه بیستم دی ماه به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی شاد برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سایر مقاطع تحصیلی به فعالیت آموزشی و حضوری خود ادامه خواهند داد، عنوان کرد: آموزش تمامی دانش‌آموزان در روزهایی که مدارس تعطیل می‌شود از طریق سامانه شاد دنبال خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش سرخس با اشاره به اینکه ریزگردها به یکی از مشکلات جدی در حوزه آموزش تبدیل شده است، بیان کرد: از دانش آموزان درخواست داریم برای حفظ سلامتی‌شان در روزهایی که مدارس تعطیل اعلام می‌شود به هیچ عنوان از منازل بیرون نیایند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرخس نیز در همین خصوص اظهار کرد: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان به واسطه وجود ذرات معلق گردو غبار برای همه گروه‌ها «خطرناک» اعلام شده است.

محمد ملتجی افزود: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می‌شود از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه کارکنان دولتی و مشاغل آزاد سرخس نیز با استفاده از ماسک در محل کار حاضر شوند، گفت: گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران‌ناپذیر هستند و به هیچ عنوان نباید از منازل بیرون بیایند. همچنین وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان به واسطه وجود ذرات معلق گرد و غبار برای گروه‌های حساس «خطرناک» اعلام شده است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha