• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102618663
  • خبرنگار : 50534

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۷۶

تامین روشنایی ۵۰ نقطه در راه‌های زنجان در صورت تخصیص اعتبار سفر رئیس‌ جمهوری

تامین روشنایی ۵۰ نقطه در راه‌های زنجان در صورت تخصیص اعتبار سفر رئیس‌ جمهوری

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ‌زنجان گفت: راه‌ها از ارکان مهم زیرساختی استان است که با سفر رئیس‌ جمهوری به زنجان، اعتبار خوبی برای این حوزه اختصاص یافت.

جعفر قزوینیان امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر رئیس‌ جمهوری به استان، ۲۴ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به اعتبار مصوب سفر دوم رئیس جمهوری به استان، ادامه داد: در صورت ابلاغ اعتبار، پروژه‌های خود را آغاز خواهیم کرد، تامین روشنایی۵۰ نقطه تاریک و انجام عملیات در هشت نقطه پرحادثه، اعم پروژه‌هایی است که در صورت ابلاغ اعتبار سفر انجام خواهد شد.

قزوینیان با اشاره به اقدامات و وظایف راهداری، بیان کرد: روکش آسفالت ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های شریانی اصلی و فرعی امسال انجام شده است و ۱۵ کیلومتر افتتاح راه روستایی داشتیم و ۶۴ کیلومتر آماده آسفالت است.

او با اشاره به اینکه سه عامل انسان، جاده و خودرو در تصادف‌ها موثرند و فقط عریض کردن جاده تاثیر مستقل نخواهد داشت، گفت: استان زنجان ۴۰۴۲ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۳۱۷۷ کیلومتر آسفالت شده است. ۸۰ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است و ۹۵ درصد خانوارهای روستایی از نعمت آسفالت برخوردارند که این عدد در نرم کشوری مطلوب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ‌زنجان با بیان اینکه طبق آمارها، سالانه ۱۹ هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: در مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌ها در سفر رئیس‌ جمهوری به استان برای راهداری مصوب شد. امسال ۲۱۳ نفر در جاده‌های استان زنجان جان خود را از دست دادند و جان حتی یک نفر هم برای ما ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ۲۵۴ ماشین‌آلات سبک و سنگین در جاده‌های استان فعال است که عمر آنها بیش از ۲۵ سال است، افزود: ۹۰ دستگاه از آن‌ها تعمیر شده است. در این بخش باید تلاش کنیم، امکانات مورد نیاز تهیه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha