• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121308935
  • خبرنگار : 71145

صد و چهل و نهمین روز جنگ

جزئیات کمین بزرگ مقاومت در خان یونس/ افزایش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ تن

جزئیات کمین بزرگ مقاومت در خان یونس/ افزایش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ تن

در میان نبردهای مداوم میان مقاومت و اشغالگران در چندین منطقه از نوار غزه و پس از حملات بسیار خشونت آمیز که مناطقی در دیرالبلح، رفح و خان ​​یونس را هدف قرار داد، جنگ غزه وارد صد و چهل و نهمین روز خود شد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۱ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران ۹ کشتار در نوار غزه مرتکب شدند که ۹۰ شهید و ۱۷۷ زخمی طی ۲۴ ساعت گذشته برجای گذاشت.

با ادامه جنگ و تجاوزات اشغالگران به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و تاسیسات غیرنظامی و منازل و بیمارستان‌ها گردان‌های القدس - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی - اعلام کرد که ۲ خودروی نظامی اسرائیلی را با گلوله‌های آرپی‌جی هدف قرار داده‌است

این گروه مقاومت همچنین جزئیات کمین برای نیروهای اشغالگر در خان یونس را منتشر کرده و گفت ساختمانی در منطقه عبسان الکبیره را که قبلاً بمب‌گذاری کرده و در حالیکه نیروهای اسرائیلی در آن سنگر گرفته بودند منفجر کرده است.

گردان‌های القدس افزود این حمله منجر به کشته یا زخمی شدن نیروهای اسرائیلی شد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که در نبردهای جاری با گروه‌های فلسطینی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه سه سرباز کشته شدند.

به گفته ارتش اشغالگر، این سه سرباز پس از هدف قرار گرفتن ساختمانی در شهر خان یونس که در آن سنگر گرفته بودند، کشته شدند.

کشته شدگان گروهبان دولف مالکا ۱۹ ساله، گروهبان ۱۹ ساله دیگر آویک تری و گروهبان ۲۰ ساله یانون یتسحاق از سربازان گردان ۴۵۰ بودند.

رسانه‌های عبری نوشتند حادثه کشته شدن این سربازان در منطقه عبسان الکبیره در شرق خان یونس رخ داد؛ جایی که تعداد زیادی نیروی ارتش اشغالگر وارد ساختمانی شده و پس از ورود، ساختمان با بمب منفجر شد که منجر به کشته شدن سه سرباز و مجروحیت ۱۴ نفر دیگر گردید که حال پنج نفر آنها وخیم گزارش شده و واحد نجات ۶۶۰ برای بیرون آوردن مجروحان از زیر آوار وارد عمل شد.

گردان‌های القدس همچنین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حتسیریم و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با یک گلوله موشکی بمباران کرده‌است.

آلموگ بوکر خبرنگار کانال ۱۳ عبری گفت: برای نهمین بار در هفته گذشته، زنگ خطر در منطقه غلاف غزه به صدا درآمد.

وی افزود: ساکنان غلاف غزه که به شهرک‌ها برمی‌گردند باید بفهمند که این بهایی است که خواهند پرداخت.

پیش از این گردان‌های القدس اعلام کرده بود که تجمع سربازان و خودروهای دشمن در محور پیشروی «نتساریم» در جنوب شهر غزه را با خمپاره بمباران کرده‌اند.

در همین حال درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر در بحبوحه بمباران شدید شهرک مسکونی حمد در خان یونس در جنوب نوار غزه در جریان است.

منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که ده‌ها خانواده در برج‌های مسکونی شهرک حمد در خان یونس در نتیجه شلیک پهپادها و خودروهای اشغالگر به این منطقه محبوس شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند هواپیماهای اشغالگر خانه خانواده «العلول» در محله الاسراء ۲ در غرب شهرک مسکونی حمد را بمباران کردند.

این در حالی است که تعداد قربانیان بمباران خانه خانواده «ابووادی» در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه توسط اشغالگران به ۱۰ شهید و تعدادی مجروح رسید.

در عین حال بر اثر بمباران خانه خانواده «الکحلوت» در منطقه الصفطاوی در اردوگاه آوارگان جبالیا چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین منابعی به خبرگزاری «وفا»ی فلسطین گفتند: «در نتیجه بمباران یک خانه سه طبقه خانواده ابوعنزه در محله سلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، ۱۴ شهروند از جمله ۶ کودک شهید، تعدادی مفقود و ده‌ها نفر مجروح شدند.»

همچنین دوربین شبکه الجزیره شرایط داخل بیمارستان اروپایی در خان یونس را با توجه به افزایش تلفات به ویژه با تجمع آوارگان در این منطقه و از دسترس خارج شدن بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه رصد کرد.

به گفته پزشکان، بیشتر جراحات وخیم و در ناحیه سر، ستون فقرات و استخوان‌ها بوده و افرادی هستند که دست و پای خود را از دست داده‌ و برخی نیز به دلیل نبود دستگاه دیالیز در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد کودکان قربانی گرسنگی در بیمارستان کمال عدوان به ۱۵ نفر افزایش یافت

خبرنگار الجزیره نیز تاکید کرد که تعداد کودکانی که به دلیل سوء تغذیه و نبود درمان و سوخت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند به ۱۵ شهید رسیده است.

رئیس بیمارستان روز گذشته جمعه از فوت هفت کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: این کودکان به دلیل از کار افتادن بیمارستان با کم آبی شدید و سوء تغذیه مواجه هستند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح نیز به الجزیره گفت: تعداد بیماران بیش از ۵ برابر تعداد تخت‌های بیمارستانی است. این بیمارستان تنها بیمارستان موجود در استان مرکزی غزه است.

این سخنگو افزود:‌ از دیروز شنبه تاکنون بیش از ۷۰ نفر بیمار دریافت کرده‌ایم. ما از جهان می‌خواهیم که تجاوز را متوقف و به مردم کمک کنند و تجهیزات پزشکی را برسانند.

هلال احمر: اشغالگران کاروان‌های امدادی را هدف قرار می‌دهند تا بحران مردم غزه را عمیق‌تر کنند

رائد النمس، سخنگوی هلال احمر فلسطین هم به الجزیره گفت: اشغالگران کاروان‌های امدادی را برای عمیق‌تر کردن بحران جمعیت نوار غزه هدف قرار می‌دهند. وی تاکید کرد که سیستم بهداشتی در باریکه قادر به پاسخگویی به نیازهای مردم نیست.

وی با بیان اینکه کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود کاملاً نامتناسب با حجم نیازها است، گفت: سازمان‌های بین‌المللی به دلیل حملات اسرائیل ناتوان شده‌اند.

انبار غذا در بیمارستان الامل فقط برای یک هفته کافی است

هلال احمر فلسطین همچنین با بیان اینکه اشغالگران برای چهل و دومین روز متوالی به محاصره و هدف قرار دادن بیمارستان الامل در خان یونس ادامه می‌دهند، افزود: این امر منجر به وخامت اوضاع در بیمارستان شده به طوریکه انبار غذا برای بیش از یک هفته کافی نیست. مقدار سوخت موجود فقط برای یک هفته فعالیت بیمارستان کافی است. مقدار آب آشامیدنی باقیمانده فقط برای سه روز کافی است.

جزئیات کمین بزرگ مقاومت در خان یونس/ افزایش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ تن

هلال احمر فلسطین افزود: شیوع برخی بیماری‌های واگیردار در بین آوارگان به دلیل انباشت زباله‌ها رخ داده و نیازهای اولیه برای برخی گروه‌های خاص مانند: شیر، پوشک و برخی داروها برای سالمندان برخی از مواد مصرفی پزشکی، داروهای بیماری‌های مزمن و لوازم آزمایشگاهی تمام شده است. استقرار مداوم خودروهای اشغالگران و حرکت مداوم آنها در اطراف بیمارستان که از رفت و آمد کادر درمانی به خارج از ساختمان جلوگیری می‌کند. بمباران و تیراندازی مستمر در مجاورت بیمارستان یا مستقیماً در بیمارستان ایمنی بیماران و کادر درمانی را به خطر می‌اندازد و تردد کادر پزشکی و پرستاری بین طبقات بیمارستان برای پیگیری وضعیت بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

از سوی دیگر، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تأیید کرد که در جنگ نوار غزه بیشترین تعداد امدادگران و خبرنگاران ثبت شده توسط آژانس در درگیری‌ها کشته‌ است.

لازارینی با تاکید بر اینکه امدادگران و خبرنگاران نباید در جنگ هدف قرار گیرند، خاطرنشان کرد: عکاسی که با آنروا کار می کرد پس از مجروح شدن در بمباران اسرائیل پاهای خود را از دست داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha