• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030906294
  • خبرنگار : 50355

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

دما در برخی نقاط خراسان رضوی به ۴۰ درجه می‌رسد 

دما در برخی نقاط خراسان رضوی به ۴۰ درجه می‌رسد 

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:دما از روز جمعه تا اوایل هفته آینده افزایش محسوس خواهد داشت، به طوری که در نواحی گرمسیر استان از جمله سرخس به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت آب‌وهوا در استان اظهار کرد: طی پنج روز آینده در نواحی بادخیز جنوب و جنوب شرق استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به افزایش محسوس دما در روزهای آینده عنوان کرد: دما از روز جمعه تا اوایل هفته آینده افزایش محسوس خواهد داشت، به طوری که در نواحی گرمسیر استان از جمله سرخس به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید.

اثمری بیان کرد: فعلا سامانه بارشی قابل توجهی نداریم و با توجه به اقلیم منطقه بعید است که در روزهای آینده سامانه بارشی قابل‌ توجهی داشته باشیم. هرچند تا اواخر شهریور احتمال بارش‌های موقتی رگباری در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان اتفاق خواهد افتاد اما بارش‌های فراگیر نداریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص مقایسه میزان بارش‌های سال زراعی جاری با مدت مشابه سال گذشته و دوره آماری گفت: در سال زراعی جاری در استان تا اوایل اسفند بارش‌های کمی داشتیم و میزان بارش‌ها حتی نسبت به سال زراعی گذشته نیز کمتر بود اما از اسفندماه و به خصوص از اول فروردین شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم که نسبت به سال زراعی گذشته و حتی دوره آماری افزایش چشمگیری داشت.

وی با اشاره به اینکه کل بارش‌های سال زراعی جاری در برخی از شهرستان‌ها به نرمال رسیده و در برخی نقاط از نرمال هم بیشتر شده است، تصریح کرد: کل بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ۱۷۶.۳ میلیمتر بوده، در حالی که در سال گذشته ۱۰۸ میلیمتر بارندگی داشتیم. همچنین میزان بارندگی در دوره آماری ۱۹۰.۵ میلیمتر بوده که به میزان دوره آماری نزدیک شدیم. 

اثمری خاطرنشان کرد: در مشهد از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارش ۲۶۵.۵  میلیمتر گزارش شده، در حالی که میزان بارش‌ها در سال گذشته ۸۳.۹ و در دوره آماری ۲۳۷.۱ میلیمتر بوده است. میزان بارش‌ها در مشهد نسبت به دوره گذشته و مدت مشابه سال گذشته  ۲۱۶.۴ درصد و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: درست است که میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته بهتر شده اما با توجه به اینکه ما در منطقه خشکی قرار داریم و در کنار این خشکی، چندین سال است که درگیر خشکسالی هستیم،این کمبودها با یک سال بارش بهتر جبران نخواهد شد و مردم و مسئولان باید این مهم را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha