• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031007049
  • خبرنگار : 50667

رئیس سازمان انرژی اتمی:

اثرات انرژی هسته‌ای باید در زندگی مردم دیده شود

اثرات انرژی هسته‌ای باید در زندگی مردم دیده شود

ایسنا/اصفهان محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع پرتو فرایند اصفهان افزود: رویکرد اصلی  این است که اثرات انرژی اتمی در زندگی مردم دیده شود. این موضوع در سال‌های اخیر با جدیت و بنا به تأکید رئیس‌جمهور شهید به‌خوبی پیش رفت. هدف ما افزایش بهره‌وری و سلامت جامعه با استفاده از انرژی هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه  تجاری‌سازی با مشارکت به خصوصی در انرژی هسته‌ای جزو اولویت‌های کشور است، به نقش پرتودهی اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز و مجموعه‌هایی مانند پرتودهی در سند برنامه جامع سازمان پیش‌بینی‌شده است. پرتودهی باعث جلوگیری  از آفت‌پذیری محصولات کشاورزی می‌شود. این روش علاوه بر ارتقای سطح  سلامت و امنیت غذایی در جامعه، به معیشت خانواده و اقتصاد ملی از طریق جلوگیری از انتقال آفت‌ها و سموم به محصولات و ضایع نشدن آن، کمک خواهد کرد و نقش به سزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بهره‌برداری از مرکز پرتودهی آغاز یک فرایند از اجرای برنامه تحولی سازمان انرژی اتمی است، ابراز امیدواری کرد که  تا پایان امسال هفت مرکز دیگر پرتودهی محصولات کشاورزی در کشور افتتاح گردد.

اسلامی با اشاره به بحران آب در کشورگفت: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی حدود ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می شود. با توجه به حدود  ۱۳۵ میلیون تن محصول تولید شده کشاورزی، این میزان ضایعات،  یک ضربه بزرگ به ظرفیت تولید مواد غذایی و اقتصاد ملی است؛ در حالی‌که با پرتودهی می توان از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، مجتمع پرتو فرایند اصفهان با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی محصولات کشاورزی روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اصفهان در زمینی به مساحت حدود پنج هزار مترمربع در شهرک صنعتی اشترجان واقع در شهرستان فلاورجان اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha