• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031207617
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

۴۰ هزار کیلوگرم انواع تنباکو و توتون‌های غیرمجاز توقیف شد

۴۰ هزار کیلوگرم انواع تنباکو و توتون‌های غیرمجاز توقیف شد

ایسنا/اصفهان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: حدود ۱۰ هزار سیگار الکترونیک و ویپ، ۷۴ مورد معرفی به مراجع قضایی، بیش از ۳۰۰۰ بازدید از اماکن عمومی و ۴۰ هزار کیلوگرم انواع تنباکو و توتون‌های غیرمجاز در مراکز تولید و توزیع توقیف و با اقلام قاچاق جمع‌آوری شدند و با متخلفان برخورد قانونی شد.

مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات، اظهار کرد: باتوجه‌به سیاستی که وزارت بهداشت از چند سال پیش برای روز جهانی بدون دخانیات در نظر گرفت، مبنی بر این شد هفته دخانیات اواسط خردادماه هر سال برگزار شود، که وزارت بهداشت اقداماتی همچون برگزاری جلسات آموزشی، اطلاع‌رسانی به سازمان‌های ذی‌ربط، برنامه‌های خاص در مکان‌های تجمعی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و... قبل از هفته دخانیات در کشور اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه زنان و دخانیات، نوجوان و دخانیات و همچنین بحث تبلیغات جزء روزشمار هفته بدون دخانیات است، افزود: شعار امسال دورکردن نوجوانان از مصرف و یادآوری خطرات مصرف دخانیات است، باتوجه‌به شرایط مخصوصاً در استان اصفهان که روند استعمال دخانیات توسط دختران و زنان افزایش وحشتناکی را طی می‌کند وزارت بهداشت به جهت حفاظت از این افراد این شعار را محور برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان افزود: از ۲۰ روز گذشته ابلاغ جلوگیری از تبلیغ‌های غیرمجاز و جمع‌آوری اقلام قاچاق در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌های مایع‌ وجود دارد که وزارت بهداشت هنوز استفاده از تولید و توزیع آن‌ها را تأیید نکرده است، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تعطیل‌شدن فروش دخانیات در شعاع آموزشی مدارس، اما فاصله‌گذاری همچنان رعایت می‌شود.

او در پایان با اشاره به اینکه در هفته بدون دخانیات هر روز شعار اختصاصی خود را دارد، تصریح کرد: به ترتیب حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حفاظت از کودکان و نوجوانان با ترویج اماکن دخانیات، حفاظت از کودکان و نوجوانان با قوانین بازدارنده و مؤثر، حفاظت از کودکان و نوجوانان با جلوگیری از نمایش در مصرف و تبلیغ دخانیات در حوزه‌های مختلف، حفاظت از کودکان و نوجوانان با جلوگیری از تولید و فروش سیگار الکترونیکی، حفاظت از کودکان و نوجوانان با آموزش و توانمندسازی همگانی در برابر دخانیات و حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات با آموزه‌های دینی از شعارها و برنامه‌های روزشمار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha