• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403031207692
  • منبع : پایگاه‌های خبری

یک عکس و یک دنیا حرف!

یک عکس و یک دنیا حرف!

«نیکی هیلی، سیاستمدار حزب جمهوریخواه به تازگی پرده‌ای جدید از ماهیت سیاستِ آمریکایی را در عرصه بین المللی پیش چشم همگان قرار داده است.»

به گزارش ایسنا، الف نوشت: شاید هیچ زمانی همچون دوره زمانی فعلی، ریاکاری و چهره منافقانه سیاست غربی و به طور خاص سیاست آمریکایی برای افکار عمومی جهان افشا نشده است. نظام حکمرانی آمریکا که دهه‌هاست خود را مدینه فاضله ارزش‌های انسانی نظیر حقوق بشر، آزادی، دموکراسی، و به طور کلی تجلی اصول متعالی انسانی معرفی کرده و می‌کند، در پی تشدید تنش‌های ایدئولوژیک و ژئوپلیتیک جهان و البته در قالب رویدادهایی نظیر جنگ‌ اوکراین و به خصوص جنگ غزه، آبروی خود را کاملا بربادرفته می‌بیند. 

وضعیت در رابطه با افول و سقوط اخلاقی حکمرانی آمریکایی به قدری جدی است که در ماه‌های گذشته شاهد بوده ایم مردمِ آمریکا و به خصوص جامعه دانشگاهی این کشور به نحوی یک صدا علیه رویه‌های منافقانه دولت خود در همدستی با جنایات رژیم اشغالگر قدس وارد میدان شده و اعتراضات قابل توجهی را به راه انداخته اند. روندی که همچنان نیز ادامه دارد. رویدادی که صرفا به آمریکا محدود نمانده و در اقصی نقاط جهان شاهد هستیم که در رسوایی‌های متعددی برای نظام حکمرانی آمریکا و رویه‌های غیرانسانی دولت آمریکا به وجود آمده و واشنگتن را مجبور به عقب نشینی از جبهه‌های مختلف کرده است.  

با این همه، به تازگی شاهد پرده ای تازه از افشای ماهیت حقیقی سیاست آمریکایی و البته جنس تفکر سیاستمداران این کشور بوده ایم. ماجرا از این قرار است که به تازگی عکسی از نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و البته سیاستمدار عضو حزب جمهوریخواه که در جریان انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، رقیب اصلی دونالد ترامپ بود، منتشر شده که در قالب آن وی را در حال نوشتن چند جمله روی یکی از گلوله‌های توپ ارتش اسرائیل نشان می دهد. 

نیکی هیلی روی توپ مذکور نوشته است: «کار آن‌ها را تمام کن. آمریکا برای همیشه دوست اسرائیل باقی خواهد ماند». اینکه یک سیاستمدار آمریکایی دست به یکچنین اقدامی می زند و روی یک گلوله توپ که قرار است غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار دهد یک چینین متن غیرانسانی را می نویسد، در نوع خود دستکم حامل ۲ نکته مهم است. 

اولا، این رویداد بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه ادعاهای غرب در مورد اصول متعالی انسانی گمراه کننده و ظاهرسازانه هستند. قدرت‌های غربی و به طور خاص آمریکایی‌ها سال‌ها به نحوی سخن گفته اند اما به نحو دیگری رفتار کرده اند و سعی داشته اند با استفاده از اهرم‌های تبلیغاتی و رسانه ای، سیاست‌های خود را سفید شویی کنند. با این حال، آن‌ها در شرایط کنونی به چنان نقطه ای از سقوط رسیده اند که دیگر پرده‌ها افتاده و واقعیت‌های آن‌ها یکی پس از دیگری آشکار و عیان می شود. واقعیت‌هایی که نشان می دهند که حقیقتِ غرب چیست. 

دوم اینکه آنچه اخیرا نیکی هیلی انجام داد در نوع خود خطرناک بودن جنس تفکر سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی برای صلح و ثبات جهانی را نیز به نمایش گذاشت. جهان غرب سال‌هاست که خود را به مثابه حافظ صلح و ثبات به جهانیان معرفی می‌کند با این حال واقعیت این است که غرب خود آغازگرِ بسیاری از درگیری و کشتارها بوده و هست و صرفا در میدان روایت سازی سعی دارد تا واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha