• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403031207978
  • خبرنگار : 71078

کاهش دمای هوای تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید

کاهش دمای هوای تهران از فردا/ پیش‌بینی وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوای تهران از فردا تا سه شنبه (۱۳ تا ۱۵ خرداد) و وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه جنوبی و غربی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش باد در نیمه جنوبی و غربی و افزایش ابر در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، گاهی با خیزش گرد و خاک با احتمال کاهش موقت دید و در ارتفاعات گاهی رگبار باران و وزش شدید موقت با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

بر اساس هشدار زرد اداره کل هواشناسی استان تهران در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌ای دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استانهای همجوار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌هایر ناتمام، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، مستحکم سازی پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی  وآمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی مد نظر قرار گیرد.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین اعلام کرد: امروز (۱۲ خرداد) افزایش نسبی دما و در نقاط پرتردد شهری افزایش آلاینده ازن و از فردا تا سه شنبه (۱۳ تا ۱۵ خرداد) روند کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۴ خرداد) صاف تا کمی ابری، افزایش باد، گاهی وزش باد شدید، با احتمال گرد و خاک  با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha