• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403031309015
  • خبرنگار : 71263

یارون هشدار داد

هزینه ۶۷ میلیارد دلاری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

هزینه ۶۷ میلیارد دلاری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگ غزه از نظر هزینه‌های نظامی و غیرنظامی در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، رقم هنگفت ۶۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در مقایسه با این رقم، تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳، به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار بالغ شد و بودجه دفاعی سالانه معمول این رژیم، بیش از ۲۰ میلیارد دلار بود.

امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، هزینه انباشته جنگ در غزه را «قابل توجه» ارزیابی کرد و هشدار داد این هزینه، بار جدی بر بودجه ملی، متحمل خواهد کرد.

یارون گفت: دولت باید مطمئن شود که توازن مناسبی و اصلاحات بودجه به دلیل رشد دائمی هزینه‌های امنیتی، ایجاد می‌کند.

تقریبا ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوط به جنگ معادل حدود ۳۲ میلیارد دلار، برای نیازهای مختلف دفاعی تا سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۰ میلیارد دلار اضافی برای هزینه‌های غیرنظامی استفاده خواهد شد که شامل بودجه برای اسکان ده‌ها هزار ساکنان سرزمین‌های اشغالی است که مجبور شده اند در بحبوحه جنگ، خانه‌های خود در جنوب و شمال سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند. بعلاوه، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، حدود ۹ میلیارد دلار ضرر درآمد مالیاتی و ۶ میلیارد دلار برای پوشش خسارات مستقیم جنگ تخمین زده است.

یارون پیش بینی کرد افزایش هزینه‌های دفاعی، اقتصاد این رژیم را متاثر خواهد کرد. وی اظهار کرد: این هزینه‌ها، قطعا یک بار بودجه است. بعلاوه، انتظار می‌رود بودجه دفاعی آینده، رشد دائمی داشته باشد و اقتصاد کلان را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس گزارش اُل اسرائیل، جنگ در غزه، به پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ مدرن رژیم صهیونیستی تبدیل شده و از نظر مدت، تاثیر مالی، تلفات انسانی، پیامدهای روانی و شکاف در دولت، از درگیری‌های قبلی متفاوت بوده است.

طبق آماری که از سوی اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر شده است، اقتصاد این رژیم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، تقریبا ۲۰ درصد بر مبنای سالانه، رشد منفی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۰:۰۴

سلام اگر این کشور این همه هزینه را در جهت قشنگ شدن زمین صرف میکرد دوستداران زیادی جذب میکرد.الان کاملاً جهت مخالف را پیش گرفته ضرر به زمین و بشریت.