• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403031309212
  • منبع : جمعیت هلال احمر

ارائه بیش از ۷۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران حج از سوی هلال احمر

ارائه بیش از ۷۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران حج از سوی هلال احمر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۷۶ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید علی مرعشی با اشاره به آمار زائرانی که در سال جاری به سرزمین وحی مشرف شده‌اند، اظهارکرد: لازم است بدانیم تا بیست‌وچهارم ذی‌القعده مجموع زائران ایرانی که در سرزمین وحی حضور دارند، نزدیک به ۵۴ هزار نفر است که حدود ۱۰ هزار نفر از حجاج در مدینه و باقی‌مانده در مکه مکرمه اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از آغاز مناسک حج تاکنون بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج ارائه شده است، افزود: از این تعداد خدمات ارائه شده، نزدیک به ۴۸ هزار و ۵۰۰ ویزیت در مجموعه مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی مکه و مدینه برای زائران سرزمین وحی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اظهارکرد: درحال حاضر ۲۰ بیمار در بیمارستان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه بستری و ۲۶ زائر در بیمارستان عربستان سعودی هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در اورژانس بوده و ۱۲ بیمار نیز بستری هستند. از این ۱۲ بیمار، تعداد هفت نفر دچار شکستگی‌های متعدد شدند که شکستگی استخوان ران از جمله مهم‌ترین این موارد است.

مرعشی با اشاره به اینکه پنج زائر باید عمل جراحی انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به کثرت شکستگی‌ها به زائران توصیه می‌شود هنگام راه رفتن بسیار مراقب باشند، سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن‌ها، لابی هتل‌ها پوشیده از سنگ است و به‌دلیل اینکه نظافت مکرر در مکان‌های مذکور انجام می‌شود، امکان وقوع حادثه برای زائران وجود دارد، بنابراین افراد باید مراقبت کنند تا دچار شکستگی استخوان نشوند و برای تردد و استفاده از پله برقی نیز زائران باید دقت لازم را داشته باشند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

وی همچنین با اشاره به احتمال گرمازدگی زئران نیز گفت:‌ نوشیدن آب فراوان، حضور نداشتن در محیط‌های باز هنگام تابش مستقیم آفتاب و استفاده از چتر در زمان‌هایی که از نظر شرعی امکان‌پذیر است، کمک می‌کند تا زائران دچار گرمازدگی نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha