• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032416179
  • خبرنگار : 71612

قدرت گرفتن راست افراطی در اروپا؛ اوکراین نگران‌تر از همیشه

قدرت گرفتن راست افراطی در اروپا؛ اوکراین نگران‌تر از همیشه

ظهور جناح راست افراطی که در نتایج انتخابات اروپا منعکس شده، در اوکراین با نگرانی دیده می‌شود، زیرا اوکراین برای ادامه جنگ روی حمایت نظامی اتحادیه اروپا حساب بازکرده است.

به گزارش ایسنا، کی‌یف با نگرانی و ابهام به پیشرفت راست‌های افراطی در انتخابات اروپا می‌نگرد و بیم آن دارد که افزایش پوپولیسم در اروپا تهدیدی برای اوکراین شود.

فرانس ۲۴ در بررسی تاثیر نتایج انتخابات پارلمان اروپا بر اوکراین آورده است: اگرچه محافظه‌کاران، سوسیالیست‌ها و میانه‌روها توانستند اکثریت خود را حفظ کنند و ۴۰۳ کرسی از ۷۲۰ کرسی را در پارلمان اروپا بدست آورند، برخی در اوکراین بیم آن دارند که ورود نمایندگان جدید ناسیونالیست به پارلمان باعث کندشدن حمایت‌ها از اوکراین شود، آن هم زمانی که این کشور به این کمک‌ها بیشترین نیاز را دارد.

تتیانا اوگارکووا، روزنامه‌نگار و رئیس بخش اوکراین در مرکز رسانه بحران(Crisis Media Center)، می‌گوید: «ما از بدترین وضعیت اجتناب کرده‌ایم، اما این روند ناسیونالیستی که در پارلمان اروپا در حال پیشرفت است برای اوکراین بسیار خطرناک است.»

از جمله زمینه‌های نگرانی برای اوکراین، ارتباط مالی بین برخی از گروه‌های راست افراطی اروپایی و روسیه است. پیوندهایی که در گذشته باعث جنجال‌های متعدد و حتی رسوایی در اتریش، فرانسه یا آلمان شده است.

برخی ناظران همچنین بر نزدیکی ایدئولوژیک میان جناح راست افراطی اروپایی و مسکو در موضوعاتی مانند آزادی‌های فردی، مسائل اخلاقی یا مدیریت امنیتی تأکید می‌کنند.

در طول دو سال درگیری، رئیس‌جمهور مجارستان اجرای تحریم‌ها علیه روسیه را کند، پیوستن سوئد به ناتو را برای چندین ماه مسدود و در دسامبر گذشته آن را وتو کرد.

در طول مبارزات انتخاباتی اروپا، ویکتور اوربان به‌عنوان مدافع صلح در مقابل اکثریت کشورهای اروپایی طرف‌دار جنگ ظاهر شد.

در آلمان هم قدرت‌گرفتن جناح آلترناتیو برای آلمان (AfD) که در انتخابات پارلمانی اروپا بعد از جناح حاکم دوم شد، نگرانی‌هایی برای اوکراین ایجاد کرده است. اکثر نمایندگان آن سخنرانی ولودیمیر زلنسکی در پارلمان آلمان (بوندستاگ) در روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئن را تحریم کردند.

بسیاری دیگر از نمایندگان راست افراطی اروپایی، مانند جردن باردلا در فرانسه یا جورجیا ملونی در ایتالیا، بر لزوم اجتناب از تشدید تنش با روسیه اصرار دارند، درحالی‌که آنها مدعی حمایت از اوکراین هستند.

تتیانا اوگارکووا معتقد است: «هیچ جناحی جرأت ندارد بگوید که مخالف حمایت از اوکراین است. اما در پشت پیام‌های صلح خود، آنها در واقع از ما می‌خواهند که هر چه سریع‌تر مذاکره کنیم و در نتیجه برای پایان‌دادن به این جنگ، سرزمین‌هایی را واگذار کنیم و در نتیجه بازی کرملین را انجام دهیم.»

به گفته وی، در سطح پارلمان اروپا، اگرچه راست افراطی در اقلیت باقی می‌ماند، اما حضور این نمایندگان جدید خطر طولانی کردن بحث‌ها در مورد اوکراین را به دنبال دارد که نتیجه آن تضعیف اتحادیه اروپا در مقابل روسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha