• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403032617282
  • خبرنگار : 71451

قطعنامه حج ۱۴۰۳

قطعنامه حج ۱۴۰۳

 زائران ایرانی در قطعنامه مراسم «برائت از مشرکین» که همانند سالهای گذشته در صحرای عرفات برگزار شد، با توجه به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی، مخصوصا در سرزمین خونین غزه و رفح، قطع هر گونه رابطه کشورها با این رژیم سفاک و اخراج آنها را از تمام سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار شدند.

گزارش ایسنا، زائران ایرانی بیت‌الله الحرام شنبه برابر با ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ و نهم ذی‌الحجه ۱۴۴۵ (به افق عربستان) با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، با قطعنامه حج امسال هم‌پیمان شدند.

در این قطعنامه که در مراسم برائت از مشرکین خوانده شد، با گرامی داشت یاد شهدای راه انقلاب و خدمت و تاکید بر اینکه برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد، آمده است:

«شکر و سپاس خداوند متعال را که توفیق حضور در سرزمین وحی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل مشتاقان، امسال ما را برای برگزاری حج ابراهیمی و ورود به سرزمین مقدس عرفات برگزید.

با تاسی و پیروی از سیره ابراهیم خلیل الرحمن و رسول اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در صحرای عرفات، ضمن اعتقاد و ایمان راسخ نسبت به اسلام ناب محمدی و تجدید پیمان با اندیشه‌های والای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام (ره) و مقام معظم رهبری، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم:

۱. ما حجاج بیت‌الله الحرام نسبت به رویکرد تهاجم فرهنگی نظام سلطه جهانی که در صدد از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و سست کردن بنیان‌های اعتقادات الهی به‌خصوص در بین جوانان و خانوادههاست اعلام خطر کرده و با شناخت بصیرت کامل بر ضرورت پایبندی به معارف عقلانی و معنوی قرآن کریم و اهل بیت (ع) تاکید می‌کنیم.

۲-  ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین ضمن اعتقاد و اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول آموزه‌های هدایتگر قرآن کریم از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تضعیف امت اسلامی برائت و انزجار خود را اعلام می‌داریم.

۳- ما حجاج بیت‌الله الحرام مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام می‌دانیم و معتقدیم تنها راه آزادی قدس شریف و تشکیل حکومت فلسطین از بحر تا نهر مقاومت مردم شریف، مظلوم و قهرمان فلسطین و حمایت همه جانبه تمام امت اسلامی از آنهاست. با توجه به نسل‌کشی و جنایات ددمنشانه رژیم پلید صهیونیستی، مخصوصا در سرزمین خونین غزه و رفح، قطع هر گونه رابطه کشورها با این رژیم سفاک و اخراج آنها از کلیه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را خواهانیم.

۴- ما حج‌گذاران، همگام با ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی، با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به توصیه‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب برای انتخاب رئیس جمهوری با معیارهای فرد اصلح، با عزمی راسخ و قدم‌هایی استوار، به وظیفه شرعی و ملی خود برای فتح قله‌های دانش پیشرفت و تعالی کشور پیروان حضرت ولی عصر (عج) عمل خواهیم کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha