• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403032617283
  • خبرنگار : 71604

در پی پیوستن رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به اوپن ای‌آی

ادوارد اسنودن: هیچ وقت به اوپن ای‌آی اعتماد نکنید

ادوارد اسنودن: هیچ وقت به اوپن ای‌آی اعتماد نکنید

در پی پیوستن رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به اوپن ای‌آی،‌ ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به این انتصاب واکنش نشان داد و گفت: هیچ وقت به اوپن ای‌آی اعتماد نکنید.

به گزارش ایسنا، شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) اعلام کرده که «پل ناکاسون»(Paul Nakasone) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به هیئت مدیره آن پیوسته است.

به نقل از وب‌سایت اوپن‌ای‌آی، انتصاب ناکاسون که یک متخصص برجسته در حوزه امنیت سایبری است، تعهد اوپن‌ای‌آی را به ایمنی و امنیت منعکس می‌کند و بر اهمیت روزافزون امنیت سایبری همراه با رشد تاثیر فناوری هوش مصنوعی تاکید دارد.

به عنوان اولین اولویت، ناکاسون به کمیته ایمنی و امنیت هیئت مدیره ملحق خواهد شد که مسئول ارائه دادن توصیه‌هایی درباره تصمیمات حیاتی این حوزه برای همه پروژه‌ها و عملیات اوپن‌ای‌آی است.

این در حالیست که تصمیم جدید اوپن‌ای‌آی برای همه خوشایند نیست. یکی از افراد ناراضی، «ادوارد اسنودن»(Edward Snowden) پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر کنونی است.

پس از اعلام شدن تصمیم این شرکت، اسنودن در حساب ایکس خود نوشت: هرگز به اوپن‌ای‌آی یا محصولات آن اعتماد نکنید. تنها یک دلیل برای انتصاب یک مدیر آژانس امنیت ملی در هیئت مدیره شما وجود دارد. این یک خیانت عمدی و حساب‌شده به حقوق همه افراد روی زمین است.

اسنودن در پایان پست خود نوشت: به شما هشدار داده شده است.

امنیت سیستم‌های اوپن‌ای‌آی از محافظت کردن از ابررایانه‌های آموزش هوش مصنوعی بزرگ گرفته تا ایمن کردن مدل‌های حساس و داده‌های مشتریان، برای دستیابی به هدف این ماموریت بسیار مهم است. همانطور که فناوری هوش مصنوعی در مسیر «هوش مصنوعی عمومی»(AGI) توانمندتر می‌شود، به مرور زمان انعطاف‌پذیری را در برابر تهدیدات امنیتی سایبری پیچیده‌تر فراهم می‌کند.

همچنین، دانش ناکاسون به تلاش‌های اوپن‌ای‌آی برای درک بهتر این که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی برای تقویت امنیت سایبری با شناسایی سریع تهدیدات امنیت سایبری و واکنش نشان دادن آنها کمک خواهد کرد. به عقیده اوپن‌ای‌آی، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که مزایای قابل توجهی را برای بسیاری از مؤسسات هدف حملات سایبری مانند بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات مالی فراهم کند.

«برت تیلور»(Bret Taylor) رئیس هیئت مدیره اوپن‌ای‌آی گفت: هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که تأثیرات مثبت زیادی را بر زندگی مردم بگذارد اما تنها در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که نوآوری‌ها به طور ایمن ساخته و اجرا شوند. تجربه بی‌نظیر ژنرال ناکاسون در زمینه‌هایی مانند امنیت سایبری، به هدایت اوپن‌ای‌آی در دستیابی به مأموریت خود در اطمینان یافتن از سودمندی هوش مصنوعی عمومی برای همه بشریت کمک می‌کند.

ناکاسون درباره دیدگاه خود پیرامون پیوستن به هیئت مدیره گفت: تعهد اوپن‌ای‌آی به ماموریت خود با ارزش‌ها و تجربه شخصی من در خدمات عمومی هم‌خوانی دارد. من مشتاقانه منتظر مشارکت داشتن در تلاش‌های اوپن‌ای‌آی به منظور اطمینان یافتن از ایمنی و سودمند بودن هوش مصنوعی برای مردم سراسر جهان هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha