• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070705665
  • خبرنگار : 50040

فرمانده قرارگاه امام علی سپاه:

خط شهادت از قیام امام حسین جان گرفت

خط شهادت از قیام امام حسین جان گرفت

ایسنا/گیلان فرمانده قرارگاه امام علی سپاه، با بیان اینکه خط مبارک جهاد و شهادت در راه خدا از قیام امام حسین(ع) جان گرفت، ادامه داد: شهادت حسین در جبهه حق تلاطم ایجاد کرد و این تلاطم تا قیام قیامت ادامه دارد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور عصر امروز، ۷ مهرماه در یادواره شهدای بخش اطاقور شهرستان لنگرود، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از مجاهدت در راه خدا نیست، اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله ثلمه ای بر پیکر اسلام است.

وی با بیان اینکه در جریان حادثه کربلا مردم به سه گروه تقسیم شدند، افزود: گروه اول که شامل یاران امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان بود، اندوهگین و عزادار شدند، اما رسالتشان کمتر از شهدای روز عاشورا نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع)، گروه دوم را گروه غافلان دانست و عنوان کرد: این جمعیت غافل که در جبهه عمر سعد بودند، نمی دانستند که به جنگ چه کسی آمده اند و پس از شهادت امام حسین(ع)، فهمیدند.

غیب پرور سومین گروه کربلا را قاتلان امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: این افراد پس از شهادت امام حسین شادی کردند، زیرا در ذهن کوچکشان فکر این بود که با کشتن حسین و فرزندان و یاران و اطرافیان او، قیام حسین تمام شد و آنها می توانند حکومت باطل خودشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه خط مبارک جهاد و شهادت در راه خدا از قیام امام حسین(ع) جان گرفت، ادامه داد: شهادت حسین در جبهه حق تلاطم ایجاد کرد و این تلاطم تا قیام قیامت ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه امام علی(ع) سپاه، خون شهدا را عامل طراوت خط شهادت دانست و متذکر شد: قرن های متمادی پس از عاشورا، آزادگانی در مسیر امام حسین قیام کردند و جانشان را دادند و دشمن از شهادتشان شادی کرده است.

وی میرزا کوچک جنگلی را افتخار عالم اسلام دانست که دشمنان با شهادتش هورا کشیدند و اضافه کرد: این یک سنت است که جبهه باطل چند صباحی را شاد است، اما این دوران کوتاه و اندک خواهد بود.

غیب پرور با بیان اینکه شهدا با شهادت طلوع می کنند، گفت: شهید عالم تاب است و درخشندگی دارد، اما طرفداران جبهه باطل هم در دنیا و هم در آخرت دچار ذلت می شوند.

وی سید حسن نصرالله را عبد صالح و اسوه مقاومت دانست که ۳۰ سال ایستادگی و مقاومت و مجاهدت کرده و یادآور شد: امروز روز شادی آل زیاد و آل مروان زمان است، اما سنت و اراده خداست که خون شهید گم نمی شود.

فرمانده قرارگاه امام علی، از مردم خواست تحولات این روزها را به عنوان وقایع آخرالزمانی تحلیل و تبیین کنند و ادامه داد: اگرچه نمی شود برای ظهور امام زمان(عج) تاریخ و زمان مشخص کرد، اما قطعا دنیا آبستن تحولات است و لذا ما از شهادت ها نه میلرزیم و نه سست می شویم و خون شهدا ما را قرص و محکم می کند.

وی با بیان اینکه با شهادت حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت نه تنها باقی ماند، بلکه تکثیر شد، خاطرنشان کرد: رزمندگان یمن و حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق و هسته های مقاومت در اقصی نقاط عالم به برکت خون شهیدان است.

غیب پرور با اشاره به پیام امروز رهبر انقلاب، عنوان کرد: تاکید رهبری بر مردم است، یعنی آنچه که در غزه رخ داده، ظلم به مردم بوده و جبهه مقاومت لبنان و یمن و عراق برای دفاع از مردم مظلوم غزه قیام کرده اند.

فرمانده قرارگاه امام علی با اشاره به شهادت ۴۲ هزار نفر و مجروح شدن ۱۰۰ هزار نفر در غزه طی یک سال گذشته، تاکید کرد: ددمنشی های رژیم خبیث و منحوس و اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین بر همگان آشکار کرده و غالب سران کشورها از این رژیم تبری جستند؛ نه فقط بلاد اسلامی.

وی با بیان اینکه مردم دنیا اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی و با دین و بی دین و با اعتقاد و بی اعتقاد در مسیر بیداری قرار گرفته و از ظلم صهیونیست ها نفرت دارند، گفت: جبهه مقاومت دیگر یک نهال باریک نیست و به یک درخت تنومند با ریشه های قرص تبدیل شده است؛ گرچه دشمنان یک عزیز را از عالم اسلام گرفتند، اما به فضل خدا این درخت تنومند، ریشه دشمنان را خواهد خشکانید.

غیب پرور حزب الله را سرآمد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه هر شهید ما را داغدار می کند، اما به برکت خون شهدا خط مبارک شهادت باقی است.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید «وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن کُنتُم مُّؤۡمِنِینَ» و شرط آن ایمان به خدا و پیامبر و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت و معاد و انقلاب اسلامی است لذا نباید مایوس شویم؛ اگرچه اشک می ریزیم، اما سرفرازیم، زیرا می دانیم راهی که امام حسین(ع) برای ما ترسیم کرده، درست است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha