• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070806503
  • خبرنگار : 50653

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مرمت هنرستان هنرهای زیبا به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مرمت هنرستان هنرهای زیبا به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/اصفهان «پروژه شهر هنر در مطالبه خبرنگاران اصفهان قرار بگیرد، چراکه می‌تواند در هرسال پاسخگوی ۲۰ میلیون توریست باشد. مرمت هنرستان هنرهای زیبا به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه سال ۱۴۰۳ اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان فقط ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت این هنرستان در نظر گرفته شده و تا به امروز هم نیز تخصیص‌ها داده نشده است.»

این را سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان می‌گوید. وی امروز (یکشنبه ۸مهرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از ابتدا ترجیح داد که پاسخگوی پرسش‌های مختلف خبرنگاران باشد. او در پاسخ به یکی از پرسش‌ها درخصوص جذب نیرو در این اداره کل اظهار کرد: تعداد کارمندان این اداره‌کل در استان اصفهان ۲۵۱ نفر بوده که از سال گذشته تاکنون به دلیل بازنشستگی تعدادی از همکاران به ۲۳۲ نفر رسیده است و امسال برای استخدام ۷ نفر نیرو به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان مجوز داده شد.

وی همچنین دربارۀ مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان، توضیح داد: بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی هنری که زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فعایلت دارند ازجمله مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان، به کسب و کارهای مختلف واگذار شده است که تا امروز هیچ رسانه‌ای را مشاهده نکردیم که دراین خصوص به ما نقد کند. ما را نقد کنید و به مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان کمک کنید. به دلیل کمبود نیرو بخش‌های این مجتمع و سایر مجموعه‌های فرهنگی با مبالغی بسیار کم اجاره داده شده است و هنگامی که تخلیه می‌شوند به دلیل آسیب‌های وارد شده باید میلیون‌ها هزینه کنیم.

در این نشست خبرنگار ایسنا پرسش خود را چنین مطرح کرد: «آقای سیدین‌نیا شما سال‌ها قبل زمانی که در حوزه هنری اصفهان مدیریت این نهاد را عهده‌دار بودید، ایده ایجاد شهر هنر را مطرح کردید. ایده‌ای که در آن به همه هنرها توجه شده بود؛ ولی عنوان کردید که مدیران کشور، شما را همراهی نکردند تا این ایده به اجرا برسد. در مدتی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هستید آیا تلاشی برای اجرایی شدنِ ایده شهر هنر صورت گرفته است؟ اگر خیر لطفاً دلیل آن را توضیح دهید. موضوع دیگر نیر دربارۀ هنرستان هنرهای زیبای اصفهان است که تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره می‌شود. ساختمان این هنرستان دارای آسیب‌های بسیاری است که با خطراتی نیز مواجه است. آنچه شهرداری اصفهان مطرح کرده این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا کنون هیچ درخواستی برای مشارکت و مرمت این بنا به شهرداری ارائه نداده است. چرا این اداره‌کل درخصوص مقاوم‌سازی این بنای شاخص اقدامی انجام نداده؟ و اگر اقداماتی شده است درباره آن توضیح دهید.»  

سید مهدی سیدین‌نیا در پاسخ به خبرنگار ایسنا گفت: مطالعات و تحقیقات طرح شهر هنر حدود ۱۰ سال پیش انجام شد و در واقع جزو مطالباتی است که باید توسط رسانه‌های استان پیگیری شود. باید بگویم که طبق طرح مطالعاتی، شهر هنر به زمینی با مساحت حدود ۸۰۰ تا یک هزار هکتار نیاز دارد که متأسفانه در طول این سال‌ها دولت‌ها همکاری نکردند. این طرح، سرمایه‌گذاری بسیار پیگیری دارد که به دنبال اجرای شهر هنر در کشوری دیگر است. من به‌عنوان ایده‌پرداز این پروژه به سرمایه‌گذار گفتم که پروژه شهر هنر برای مردم اصفهان است، چراکه بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و تبریز خواهان این طرح بودند. 

سیدین‌نیا تصریح کرد: شهر هنر در حال اخذ مصوبه شورای هنری کشور است و مقرر شده از محل یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی که امسال بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان است، به اجرای این پروژه کمک شود.‌ امیدواریم که وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان می‌آید موضوع شهر هنر پیگیری شود و به نتیجه برسد، چراکه اجرای این پروژه نیازمند همکاری، همدلی و پشتوانه بخش دولتی و خصوصی است. پروژه شهر هنر با صرف ۳۰ هزار میلیارد از طرف دولت می‌تواند ۳۰ هزار شغل ایجاد کند، چراکه شهری با تولیدها و رویدادهای خاص و تمدنی است و ازنظر معماری جذابیت دارد. لازم است پروژه شهر هنر در مطالبه خبرنگاران اصفهان قرار بگیرد، زیرا این شهر سالانه می‌تواند پاسخگوی ۲۰ میلیون توریست باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا دربارۀ وضعیت ساختمان هنرستان هنرهای زیبا و با بیان اینکه وعده‌های متعددی در سال‌های گذشته برای مرمت این هنرستان داده شده بود، توضیح داد: متأسفانه بخش‌هایی از هنرستان هنرهای زیبا را موریانه زده بود، ضمن اینکه این مجموعه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه سال ۱۴۰۳ اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان فقط ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت این هنرستان در نظر گرفته شده و تا به امروز نیز تخصیص‌ها داده نشده است.

او ادامه داد: برای تخصیص اعتبار، پیگیری‌هایی در وزارتخانه داشتیم که وعده‌هایی در این رابطه داده شده، اما نیاز به مطالبه‌گری دارد، چراکه هر روز تأخیر، آسیب به این میراث ملی است. قطعاً اقدام کارشناسی در خصوص بازسازی هنرستان هنرهای زیبا انجام می‌شود و باید به‌گونه‌ای مرمت شود که تا ۵۰ سال دیگر نیازی به مرمت نباشد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha