• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070906985
  • خبرنگار : 50161

استاندار زنجان:

حزب‌الله یک حزب نیست بلکه یک راه و مکتب و ادامه‌دار است

حزب‌الله یک حزب نیست بلکه یک راه و مکتب و ادامه‌دار است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: آن‌چه امروز از حزب‌الله شاهد هستیم و سیدحسن نصرالله ساخته است، یک حزب نیست بلکه یک راه و مکتب ادامه‌دار است.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص فضائل اخلاقی شهید سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: شما نمی‌توانید یک فرد تک‌بعدی باشید و این حجم تاثیرگذاری در دنیا را ایجاد کنید. ممکن است سیستمی این ویژگی را داشته باشد ولی در بخش‌هایی مثل حزب‌الله که یک گروه به نسبت کوچک‌تر از یک دولت است، باید شما یک انسان چندوجهی و چندبعدی باشید که تا این میزان تاثیرگذاری‌تان بزرگ باشد.

وی افزود: شهید سیدحسن نصرالله نه تنها یه مجاهد کبیر، بلکه یک عالم بافضیلت دینی بود و از آن طرف هم یک رهبر مدبر سیاسی. عالم بافضیلت دینی یعنی نسبت به جایگاه روحانیت خود آگاه بود؛ یعنی می‌دانست، خوانده بود، آگاه بود و باسواد. این میزان تقوا و توان علمی خودش را در تدبیر نشان می‌دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رفتار شهید سیدحسن نصرالله در حوزه اجتماعی و پذیرش همه گروه‌ها، محبوبیت ویژه‌ای به وی داده است، ادامه داد: انسان باتدبیر و مدبّر باید یک پشتوانه تقوایی و دانشی داشته باشد. وی در جامعه شیعی لبنان و حزب‌الله طوری از لحاظ اجتماعی برخورد کرده بود که در کشوری چندطایفه‌ای محبوبیت حزب‌الله بسیار بالا است. یعنی شخص سیدحسن محبوبیت بسیار بالایی دارد.

افشارچی تصریح کرد: تاثیرگذاری و حوزه اثر یک فرد از بزرگی روح وی ناشی می‌شود. اگر سیدحسن نصرالله امروز دنیا را تکان داده و قبلا هم دنیا را تکان داده بود، به خاطر این است که آدم بسیار بزرگی بود؛ به نوعی ذووجهین و مجموعه‌ای از خصلت‌های خوب و نیک بود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: جبهه باطل همیشه فکر می‌کند که جبهه حق بر مبنای یک فرد شکل گرفته است. سجایایی که برای سیدحسن نصرالله گفته شد و وقتی می‌گوییم رهبر مدبّر سیاسی بود، قطعا افرادی جایگزین وی خواهند شد؛ آن‌چه سیدحسن نصرالله ساخته است یک حزب نبود بلکه راه و مکتب بود.

افشارچی گفت: از ۱۹۸۲ که با پیروزی انقلاب اسلامی جان تازه‌ای در بین شیعیان لبنان و جبهه مقاومت دمیده شد، تاکنون این جبهه در حال سیستم‌سازی هست و بعید است و امکان ندارد که مکتب شکل نگرفته باشد ولی این‌ها عملیات جبهه باطل است که پس از شهادت سیدحسن نصرالله، جوسازی می‌کنند که کار حزب‌الله خاتمه یافته است. کما اینکه ایشان جایگزینی برای خود داشته و جایگزین فرد فعلی نیز حتی مشخص است. چون ساختار، ساختار محکمی است و شکل خواهد گرفت.

او ادامه داد: سال‌های گذشته هم از این اتفاقات افتاده و نفوذی در حزب الله به وجود آمد و آن نفوذ علاج شد و خوشبختانه حزب‌الله خود را قوی‌تر از گذشته نشان داد. ما به خداوند امیدواریم و همان‌طور که خداوند فرموده است وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ خداوند کمک می‌کند به آنانی که خداوند را کمک می‌کنند. ما پشت سر مظلومان هستیم. حزب‌الله و مجموعه مقاومت پشت سر مظلومان ایستاده است و این نصرت خداوند است؛ یعنی هر کسی که پشت سر مظلومی باشد و از ظلمی برائت بجوید و با ظالمی بجنگد این به معنای نصرت خداوندی است و خداوند قول داده که هرکسی من را یاری کند من او را یاری خواهم کرد؛ چون هیچ کسی راست‌گوتر از خداوند نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha