• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071310247
  • خبرنگار : 50598

دری نجف‌آبادی:

کشورهای اسلامی یکپارچه شوند و مرزهای خود با رژیم صهیونیستی را ببندند

کشورهای اسلامی یکپارچه شوند و مرزهای خود با رژیم صهیونیستی را ببندند

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: از کشورهای اسلامی انتظار داریم تا یکپارچه شوند و به حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان بپردازند و مرزهای خود با رژیم صهیونیستی جنایتکار را ببندند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۳ مهر در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: یکی از مقدس ترین وظایف اسلامی بحث جهاد و دفاع فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با کفر و شرک است. 

وی افزود: قرآن کریم به ما دستور می‌دهد که آمادگی صد درصدی را ایجاد کنیم تا تحت تاثیر سلطه اجانب و استکبار قرار نگیریم. 

دری نجف آبادی اضافه کرد: یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی این بود که فرهنگ جهاد، دفاع از حق، آمادگی برای دفاع و مقابله با استکبار را در جامعه ما احیا کرد. 

وی با تاکید بر اینکه امت اسلامی بایستی از حق و ارزش‌های متعالی الهی دفاع کند گفت: در زمان پهلوی بحث استقلال و آزادی و توانمندی نبود و آنها نوکر اجانب بودند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، هویت اسلامی و قرآنی ما را احیا کرد و برای صیانت از عظمت و سربلندی دنیای اسلام، فرهنگ جهاد و دفاع و مبارزه را در جامعه احیا کرد.

وی گفت: روحیه جهاد، مبارزه و مجاهدت در جامعه ما رشد پیدا کرده و نهال آمادگی و دفاع در جامعه ما شکوفا شده است و روز به روز این نهال برومند رو به شکوفاتر شدن است. 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه خداوند، انسان‌های با ایمان را یاری خواهد کرد افزود: کشورهای غربی نزدیک ۸۰ سال است که کانون جنایت، فتنه و کودک کشی را در منطقه ایجاد کرده‌اند و میلیاردها دلار اسلحه به صهیونیست‌ها فروخته‌اند. 

وی با بیان اینکه ما در جبهه تقابل با صهیونیسم، استکبار و کشورهای جنایتکار غربی قرار داریم تصریح کرد: جبهه مقابل ما جبهه آدم کشی است که هیچ اصول انسانی را نمی‌فهمد و هزاران انسان مظلوم و بی‌گناه را کشته است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در جبهه حق، یاوران امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و شهدای اسلام حضور دارند و در طرف دیگر جنایتکاران کودک‌کش هستند. 

دری نجف آبادی با بیان اینکه جبهه ما، جبهه ایمان، قرآن و ولایت است گفت: رژیم صهیونیستی یک واحد اطلاعاتی و جاسوسی به نام ۸۲۰۰ دارند که آن را حدود ۹۰ سال قبل انگلیسی‌ها ایجاد کرده‌اند و با استفاده از این واحد اطلاعاتی دست به پلیدترین جنایت‌ها زده‌اند.

وی اضافه کرد: ما باید قدرتمند باشیم و در برابر این جنایتکاران با تمام وجود بایستیم، اگر در مقابل دشمنان ایستادگی و قدرت نداشته باشیم، آنها دست به هر جنایتی می‌زنند. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه امت اسلامی آماده اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و مقابله با جبهه کفر است گفت: شکوه و عظمت امروز نماز جمعه تهران تیری است بر چشم دشمنان و نشانه اقتدار نظام اسلامی، همبستگی ملی و وحدت کلمه است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این عملیات بزرگ و افتخار آمیز، مایه عزت و سربلندی است که در انتقام خون سید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت انجام شد و با ظرفیت و امکانات داخلی ظرف چند ثانیه با ده‌ها موشک، مراکز امنیتی، نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادیم.

وی اضافه کرد: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کنند و جنایات خود را در منطقه ادامه دهند و آتش بس را در غزه و لبنان رعایت نکنند، جمهوری اسلامی ایران و ۹۰ میلیون ایرانی مسلمان مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری از وحدت جهان اسلام دفاع خواهند کرد و با قدرت، پشتیبان نیروهای مسلح خواهند بود. 

دری نجف آبادی ادامه داد: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که گنبد آهنی و امکانات و تجهیزات صهیونیست‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه ما بایستی آمادگی خود را حفظ کنیم و دعا، صدقه و خیرات را فراموش نکنیم افزود: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد قدرت جمهوری اسلامی، قدرت شکست ناپذیری است و باز هم آمادگی دارد عملیات‌های دیگری را تکرار کند.

دری نجف آبادی همچنین اظهار کرد: از کشورهای اسلامی انتظار داریم تا یکپارچه شوند و به حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان بپردازند و مرزهای خود با رژیم صهیونیستی جنایتکار ببندند. شورای امنیت و سازمان ملل متحد نیز در برابر وتو آمریکایی‌ها مقاومت کنند. 

وی با اشاره به هفته فراجا و گرامی‌داشت یاد شهدای فراجا گفت: تلفات ما در حوادث رانندگی درون و برون شهری تاسف برانگیز است و بایستی اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha