• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072620233
  • خبرنگار : 50989

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری قم برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری قم برگزار شد

ایسنا/قم سید کاظم موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی؛ معاون اول قوه قضاییه، سید محمدآقامیری استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و تعدادی از مسئولین برگزار گردید. در این مراسم، سید کاظم موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت‌های ایام اخیر، بیان کرد: یکی از عناوین پیامبر اکرم(ص) قضاوت است و معنای دادگستری گسترش داد است. امیدواریم این موضوع به عنوان ره‌توشه‌ای برای رئیس کل جدید باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه، در سخنانی تأکید کرد: ما می‌توانیم در این استان، با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، یک وسعت بزرگ امنیتی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که به مردم توسط غاصبان صهیونیست انجام می‌شود، گفت: امروز ما با ظلمی مواجه هستیم که به صورت گسترده‌ای بر مردم روا داشته می‌شود. این ظلم، جهانی شده است، اما متأسفانه جهان در برابر آن سکوت کرده و از این غاصبان حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه به وضعیت انسان‌های مظلوم و بی‌پناه اشاره کرد و افزود: ما شاهد انسان‌هایی هستیم که در شرایطی بحرانی و خطرناک قرار دارند و به طرز فجیعی کشته می‌شوند. این جنایت، جنایتی است که هیچ مرزی برای انسانیت نمی‌شناسد و از هر راهی به جان انسان‌ها می‌افتد.

خلیلی بر لزوم انسجام و اتحاد در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که انسجام و اتحاد خود را مستحکم‌تر کنیم. فلسفه‌ی امامت در این است که پیوندی محکم میان مردم برقرار کند و از طریق این پیوندها می‌توان در برابر خصم ایستادگی کرد؛ تقسیم شدن به چند بخش تنها باعث گسترش ظلم می‌شود.

وی بر اهمیت جلوگیری از فرقه‌گرایی تأکید کرد و افزود: امروز ضروری است که از هرگونه فرقه‌فرقه شدن جلوگیری کنیم و اتحاد خود را حفظ کنیم. عزیزان ما بارها تأکید کرده‌اند که در این استان، اگر خواهان پیشرفت هستیم، این پیشرفت مرهون اتحاد و پیوستگی است. این اتحاد باید به ویژه میان مسئولین بیشتر شود تا بتوانیم در برابر چالش‌ها و ظلم‌های جهانی ایستادگی کنیم.

همچنین سیدمحمد آقامیری استاندار قم، در سخنانی اعلام کرد: نزدیک شدن به قله موفقیت مرهون تلاش‌های مدیران و مسئولین است و از مظفری به عنوان رئیس سابق دادگستری تقدیر کرد.

وی افزود: اتفاقات زیادی در این مدت رخ داد و اگر دادگستری استان با قدرت نمی‌ایستاد، امروز در آرامش نبودیم.

استاندار قم ضمن تاکید بر استقلال دستگاه قضا، تصریح کرد: هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های استان در یک سال اخیر مثال‌زدنی بوده و هیچ‌گونه اختلاف نظری در مسائل کوچک وجود نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در سخنان خود به فعالیت‌ها و پیشرفت‌های قضایی در دوران تصدی‌گری‌اش اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۸ که در این استان حضور پیدا کردیم، به ۶۰ هزار پرونده رسیدگی شد و شعب قضایی از ۹ به ۱۷ شعبه افزایش یافت.

وی همچنین از ساخت ساختمان‌های جدید برای کارمندان قضایی در شهرستان‌های کهک و جعفریه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۲:۵۶

چرا عوض شد