• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403120704735
  • خبرنگار : 30147

وقوع ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت در یکی از استانداردترین جاده‌های خراسان رضوی

وقوع ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت در یکی از استانداردترین جاده‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده پلیس‌راه کاشمر گفت: حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت در محور اصلی کاشمر_خلیل‌آباد که مسیری کوتاه، یک طرفه و در هر لاین عبور دارای دو خط حرکت و جاده فاقد قوس افقی و عمودی و تقریباً مستقیم و در واقع استانداردترین محور حوزه استحفاظی شهرستان‌های کاشمر، کوهسرخ و خلیل‌آباد است اتفاق می‌افتد.

سرهنگ محمد میرزابیگی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این محور ۱۵ کیلومتری اولین جاده منطقه ترشیز است که دوبانده شده است، افزود: متأسفانه بسیاری از رانندگان در این جاده سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همیشه در تصادفات جاده مقصر نیست، تصریح کرد: عوامل انسانی عامل ۸۵ درصد تصادفات جاده‌ای معرفی شده‌اند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر با اعلام اینکه هنوز جاده‌های این منطقه از آن استاندارد مطلوب برخوردار نیستند، گفت: جاده کوهسرخ یکی دیگر از حادثه خیزترین مسیرها است.

وقوع ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت در یکی از استانداردترین جاده‌های خراسان رضوی

وی همچنین به وضعیت جاده کاشمر به شادمهر که اخیراً ۷ کیلومتر دیگر آن به بهره‌برداری رسیده اشاره کرد و افزود: در این ۷ کیلومتر ترافیک از حالت دو طرفه به یک طرفه تبدیل شده است.

سرهنگ میرزابیگی با بیان اینکه از رانندگان درخواست داریم به تابلوها و علائم اخباری و انتظامی توجه جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم ادامه این مسیر تا شادمهر که جزو مهم‌ترین جاده‌های حادثه‌خیز استان محسوب می‌شود یک طرفه شود و حوادث نیز کاهش محسوسی را داشته باشد.

 وی گفت: جاده کاشمر به شادمهر چون مسیر مواصلاتی شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد، کوهسرخ و کاشمر به سمت مشهد مقدس است از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر با اشاره به اینکه در گذشته حدود ۱۳.۵ کیلومتر از این جاده افتتاح شده و اخیراً هم ۷ کیلومتر دیگر آن زیر بار ترافیکی رفته است، اظهار کرد: بدون شک اگر ۵۵ کیلومتر یک طرفه شود تأثیر بسیاری در کاهش حوادث خواهد داشت.

وی افزود: مسیر کاشمر به شادمهر باید سال‌ها قبل به بهره‌برداری می‌رسید، البته امیدواریم عملیات ادامه مسیر با سرعت بیشتری انجام شود.

جاده کاشمر به شادمهر استانداردهای بزرگراه را ندارد

سرهنگ میرزابیگی بیان کرد: گرچه در ابتدای جاده کاشمر به شادمهر تابلوی بزرگراه نصب شده اما این مسیر اصلاً استانداردهای لازم برای بزرگراه را ندارد و فقط تبدیل به راه یک طرفه اصلی شده است.

وی از شناسایی ۷ نقطه حادثه‌خیز در این جاده خبر داد و گفت: تا حدودی مشکلات برخی نقاط برطرف شده اما همچنان نقاطی را داریم که مستعد وقوع حوادث ترافیکی هستند که تقاطع فرگ، میدان فرودگاه و... از آن جمله است.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر افزود: متأسفانه پس از چندین سال و وقوع حوادث دلخراش ترافیکی که در میدان فرودگاه داشته‌ایم اما همچنان این نقطه حادثه‌خیز رفع نشده است. گرچه تلاش می‌شود قبل از فرا رسیدن پایان سال روشنایی این نقطه تأمین شود اما تا زمانی که اقدامات لازم صورت نگیرد مشکلات پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخلاف قطعه اول جاده کاشمر به شادمهر قطعه دوم نیز از وضعیت بهتری برخوردار است، گفت: البته برخی نواقصی دارد که طی دو هفته آینده اعلام شده رفع می‌شود.

سرهنگ میرزابیگی محدوده استحفاظی پلیس‌راه کاشمر را ۶۸۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: از شهروندان تقاضا داریم هنگام تردد در جاده‌ها ضمن رعایت سرعت مطمئنه رعایت فاصله طولی را داشته باشند.

مسیر کاشمر به خلیل‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر تنها جاده منطقه ترشیز است که به طور کامل یک طرفه شده و استاندارد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha