به گزارش ایسنا، بهرهگیری از ظرفیت ادارات پست به عنوان راه حلی اساسی یکی از پایههای اساسی در فرایند تحول فرهنگی برای حفاظت از محیط زیست چون پست در سراسر جهان دارای پیشرفتهترین شبکه حملو نقل در جهان است، شبکه عظیم پست یک کارفرمای اصلی است و روزانه مخاطبان زیادی را جذب میکند. در بیشتر موارد ادارات پست، صاحب بزرگترین ناوگان خودرو در سطح ملی هستند، از این رو بیتردید پست عاملی قدرتمند برای این تغییر است.
به اعتقاد مسئولان امروزه بسیاری از اپراتورهای پستی در اجرای شیوههای پایدار بسیار پیشرفت کردهاند و سازمانهای پستی در سراسر جهان در حال انتقال ناوگان خود به وسایل نقلیه جایگزین و تولید انرژیهای تجدیدپذیر خود هستند و زیرساختهای خود را برای طرح های بازیافت و به اشتراکگذاری اطلاعات در مورد مسائل زیست محیطی در دسترس قرار میدهند.
شرکت ملی پست ایران به عنوان یکی از اعضای اتحادیه جهانی پست، طی سالهای اخیر برنامههای متعددی را برای این امر مهم به اجرا درآورده و در همین راستا با نگاه به آینده و نیازهای روزافزون جامعه به خدمات ارتباطی، بستر خدمات بر پایه فناوری اطلاعات را فراهم کرده، به طوری که هم اکنون شاهد تحول چشمگیری در عرصه اینگونه خدمات هستیم.
بررسیها حاکی از آن است که فرایند هوشمندسازی و تسری آن به تمامی فرایندهای پستی، تحقق پست سبز را تسریع میکند. محمد احمدی- مدیرعامل شرکت ملی پست - توسعه پست سبز را از برنامههای کلان شرکت ملی پست دانسته و گفته است استفاده از انرژیهای خورشیدی در ساختمانهای ادارات پست و همچنین استفاده از وسایط نقلیه برقی به منظور کاهش مصرف انرژی و حمایت از محیط زیست در دستور کار قرار دارد و در صددند زیرساختهای پستی متناسب با افزایش ترافیک مرسولات پستی و دسترسی آسان به خدمات پست در همه شهرها و روستاها را توسعه و گسترش دهند.
به گفته مسئولان هر یک از نیروهای پستچی روزانه به طور متوسط ۴۰ کیلومتر مسافت طی کرده و پاکات، امانات و بستههای مردم را به مقصد میرسانند که نقش مهمی در کاهش ترددها، کمک به حفاظت از محیط زیست و تحقق پست سبز ایفا میکنند.
گفتنی است به دلیل اهمیت این مسئله اواخر سال ۱۴۰۱ این شرکت با رونمایی ازموتور سیکلتهای برقی گام بزرگی برای اجرای پست سبز برداشت.
انتهای پیام
نظرات