• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403121812477
  • خبرنگار : 71553

رئیس سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایسنا:

میزان واردات و اسقاط کامیون‌ برابر نیست/ افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر و نارضایتی راننده‌ها

میزان واردات و اسقاط کامیون‌ برابر نیست/ افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر و نارضایتی راننده‌ها

رئیس سازمان راهداری کشور ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌ها و افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است.

رضا اکبری - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌ها در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کامیون‌ها در کشور زیاد است. در این چند سال بیش از ۳۰ هزار کشنده به کشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما کمتر از این عدد اسقاطی داشتیم.

وی افزود: شرایط اسقاط در کشور براساس قوانین به نوعی تنظیم شده که یک کشنده وارد می‌شود ولی کشنده فرسوده دیگر اسقاط نمی شود. بنابراین هرچه وارد شده به ناوگان اضافه می‌شود و تعداد را بالا می برد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این قسمت کمبودی نداریم، بلکه ناترازی در تعداد کامیون اتفاق افتاده است. درحال حاضر خواب کامیون‌ها در بنادر از جمله بندرعباس برای بارگیری افزایش پیدا کرده و نارضایتی راننده‌ها زیاد شده است. باید حتما یک کامیون که وارد می‌کنیم یک تا دو برابر، اسقاط کامیون فرسوده داشته باشیم تا سن ناوگان کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: قوانینی که برای نوسازی ناوگان در سال‌های قبل مصوب شده اسقاط را به عنوان یه شرط الزامی قرار نداده که به آن اعتراض کردیم و به دنبال اصلاح قانون هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر کامیونی که قرار است به ناوگان اضافه شود حتماً خواست وزارت راه این است که حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار کرد: در این صورت نوسازی باید اتفاق بیفتد و تعادل نیز برقرار شود، زیرا هرچه کامیون جدید اضافه شود تعادل برهم می‌ریزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۴:۰۴

نمیدونم این راننده ها کی پیگیر کارشونه که کرایه هاشون سالی دوبار و هر بار 25درصد افزایش داره.سوخت براشون تغریبا رایگانه.الانم ایشون میگن باید کامیون وارد نشه که انحصار ایجاد بشه!!!!

avatar
امروز ۰۴:۳۱

تو چی میدونی از مشکلات راننده ها ؟ از هزینه های نگهداشت حتی سوختی که میگی رایگانه مبلغ۲و۳۰۰تا۲و۵۰۰بایدهزینه گازوئیل روی بارنامه حساب کنی بعد اون ۳۰۰تومن رو توی جایگاه پرداخت کن اگه اینو فهمیدی بقیه رو تازه میتونی حل کنی

avatar
امروز ۰۸:۲۰

سالی یکبار کرایه زیاد میشه ولی ده درصدش هم روی کرایه نمیزارن واسطه و دلال و بقیه قبلش هاپولی میکنن الان کرایه زیاد شده ولی نرخ کرایه با اسفند پارسال یکیه فقط بارهای دولتی افزایش پیدا کرده

avatar
امروز ۰۸:۲۴

گازوییل اره مفته ولی کرایه یک کامیون با یک تاکسی تو یک کیلومتر تقریبابرابره

avatar
امروز ۱۴:۰۳

آقای محترم کامیون فعلا ضرر

avatar
امروز ۱۵:۵۹

باسلام راند وفساد در وادرات کامیون نمیگذارد به دست صاحب اصلی که مالکان فرسوده است برسد وسود ودلال ونمایشگاهی میبره خواهشن نظارت دقیق وکارشناسی صورت گیرد تا صاحبان کامیون فرسوده از این امتیاز برخوردار شود باتشکر راننده کامیون بامدل ۱۳۴۸