به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی بیوایدی ( BYD)، درآمد ۷۷۷ میلیارد یوان (۱۰۷.۲ میلیارد دلار) را برای ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ دسامبر گزارش داد که ۲۹ درصد افزایش داشت و بالاتر از برآوردهای تحلیلگران برای درآمد ۷۶۶ میلیارد یوان بود. درآمد تسلا در سال میلادی گذشته، ۹۷.۷ میلیارد دلار بود.
درآمد خالص این تولیدکننده خودروهای برقی چینی نسبت به سال گذشته، ۳۴ درصد افزایش یافت و به ۴۰.۳ میلیارد یوان رسید که از برآوردهای تحلیلگران برای ۳۹.۵ میلیارد یوان، قویتر بود.
بیوایدی به سرعت به صدر بازار خودروی چین و بزرگترین و رقابتیترین بازار جهان از نظر خودروهای الکتریکی رسیده است. این شرکت، در سال جاری، از اکوسیستم جدیدی رونمایی کرده است که به خودروهای برقی اجازه میدهد تا ۴۰۰ کیلومتر را فقط با پنج دقیقه شارژ، طی کنند و حتی در ابتداییترین مدلهای خود، فناوری پیشرفته کمک راننده را معرفی کرده است.
شرکت بیوایدی تقریباً به تعداد خودروی برقی تسلا، خودرو میفروشد که ۱.۷۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ در مقابل ۱.۷۹ میلیون خودرو بوده است، اما وقتی فروش دیگر خودروهای هیبریدی این شرکت نیز در نظر گرفته شود، بسیار بزرگتر است. مجموع تحویل بیوایدی در سال گذشته، به ۴.۲۷ میلیون دستگاه رسید.
بیوایدی پیش بینی کرده است که میتواند در سال جاری، بین پنج تا ۶ میلیون دستگاه خودرو بفروشد. این شرکت، با فروش ۶۲۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ که افزایش ۹۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته، در حال حاضر شروع قدرتمندی را ثبت کرده است.
چین، هنوز بزرگترین بازار بیوایدی است که سهم تقریباً ۱۵ درصدی را نه فقط برای وسایل نقلیه جدید، بلکه برای هر نوع خودروی سواری در اختیار دارد. بیوایدی به دلیل تعرفههای واشنگتن بر خودروهای ساخت چین، هنوز خودروهای سواری در آمریکا نمیفروشد، اما به بازارهای اروپا و بازارهایی در آسیا مانند سنگاپور و تایلند و همچنین استرالیا نفوذ کرده است.
طبق گزارش بلومبرگ،«وانگ چوانفو»، رئیس و موسس بیوایدی در بیانیهای گفت که این شرکت قصد دارد ضمن تقویت رقابتپذیری محصولات خود، از جمله تمرکز بر موفقیت در خارج از چین، تحقیق و توسعه را تقویت کند.
انتهای پیام
نظرات