• سه‌شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404010501881
  • خبرنگار : 50105

فروش سالانه بی‌وای‌دی از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

فروش سالانه بی‌وای‌دی از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

فروش بی‌وای‌دی در سال گذشته، از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و از نظر درآمدی از «تسلا» گذشت، زیرا این خودروساز چینی با طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی با ویژگی‌های فناوری بالا، مشتریان را شگفت‌زده کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی ( BYD)، درآمد ۷۷۷ میلیارد یوان (۱۰۷.۲ میلیارد دلار) را برای ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ دسامبر گزارش داد که ۲۹ درصد افزایش داشت و بالاتر از برآوردهای تحلیلگران برای درآمد ۷۶۶ میلیارد یوان بود. درآمد تسلا در سال میلادی گذشته، ۹۷.۷ میلیارد دلار بود. 

درآمد خالص این تولیدکننده خودروهای برقی چینی نسبت به سال گذشته، ۳۴ درصد افزایش یافت و به ۴۰.۳ میلیارد یوان رسید که از برآوردهای تحلیلگران برای ۳۹.۵ میلیارد یوان، قوی‌تر بود.

بی‌وای‌دی به سرعت به صدر بازار خودروی چین و بزرگترین و رقابتی‌ترین بازار جهان از نظر خودروهای الکتریکی رسیده است. این شرکت، در سال جاری، از اکوسیستم جدیدی رونمایی کرده است که به خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا ۴۰۰ کیلومتر را فقط با پنج دقیقه شارژ، طی کنند و حتی در ابتدایی‌ترین مدل‌های خود، فناوری پیشرفته کمک راننده را معرفی کرده است.

شرکت بی‌وای‌دی تقریباً به تعداد خودروی برقی تسلا، خودرو می‌فروشد که ۱.۷۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ در مقابل ۱.۷۹ میلیون خودرو بوده است، اما وقتی فروش دیگر خودروهای هیبریدی این شرکت نیز در نظر گرفته شود، بسیار بزرگتر است. مجموع تحویل بی‌وای‌دی در سال گذشته، به ۴.۲۷ میلیون دستگاه رسید.

بی‌وای‌دی پیش بینی کرده است که می‌تواند در سال جاری، بین پنج تا ۶ میلیون دستگاه خودرو بفروشد. این شرکت، با فروش ۶۲۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ که افزایش ۹۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته، در حال حاضر شروع قدرتمندی را ثبت کرده است.

چین، هنوز بزرگ‌ترین بازار بی‌وای‌دی است که سهم تقریباً ۱۵ درصدی را نه فقط برای وسایل نقلیه جدید، بلکه برای هر نوع خودروی سواری در اختیار دارد. بی‌وای‌دی به دلیل تعرفه‌های واشنگتن بر خودروهای ساخت چین، هنوز خودروهای سواری در آمریکا نمی‌فروشد، اما به بازارهای اروپا و بازارهایی در آسیا مانند سنگاپور و تایلند و همچنین استرالیا نفوذ کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ،«وانگ چوان‌فو»، رئیس و موسس بی‌وای‌دی در بیانیه‌ای گفت که این شرکت قصد دارد ضمن تقویت رقابت‌پذیری محصولات خود، از جمله تمرکز بر موفقیت در خارج از چین، تحقیق و توسعه را تقویت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha