• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1404012614111
  • خبرنگار : 50214

رقابت ۳۲ تیم قرآنی در هفدهمین مسابقات مدهامتان کانون‌های مساجد یزد

رقابت ۳۲ تیم قرآنی در هفدهمین مسابقات مدهامتان کانون‌های مساجد یزد

ایسنا/یزد مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با حضور ۳۲ تیم قرآنی مساجد استان برگزار شد.

مرحله استان یزد، هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با حضور ۳۲ تیم قرآنی مساجد در دو گروه خواهران و برادران در امامزاده سید نصرالله یزد برگزار شد.

این دوره از مسابقات با رویکردی متفاوت و به صورت تیم های قرآنی فعال در مساجد و با هدف تقویت جریان قرآنی در مساجد، شناسایی استعدادها و ایجاد شبکه‌ای منسجم میان فعالان قرآنی طراحی شده بود مورد استقبال جامعه فعال قرآنی مساجد یزد قرار گرفت.
 
حجت‌الاسلام سید یحیی نجم‌الهدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این خصوص گفت: هدف اصلی این مسابقات، گسترش و انسجام بخشی به فعالیت‌های قرآنی مساجد و تربیت افراد قرآنی و مسجدی و همچنین تقویت کانون‌های مجری طرح 'مسجد، پایگاه قرآن' است. این رقابت‌ها فرصتی برای هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی مساجد و شکل‌گیری شبکه‌ای فعال در محلات است.

وی افزود: امسال شاهد حضور پرشور تیم‌های قرآنی مساجد بودیم که نشان‌دهنده تحولی مثبت در مقایسه با سال‌های گذشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بیان کرد: خوشبختانه طرح مسجد پایگاه قرآن در طول یک سال گذشته و برپایی محافل نوجوانانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در بیش از ۸۵ مسجد شهر یزد نیز نقش بسزایی در ارتقای کیفیت تیم‌ها داشت.

وی گفت: این مسابقات تنها یک رقابت قرآنی نیست، بلکه زمینه‌ساز همکاری و تعامل بیشتر بین مساجد و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در فعالیت‌های فرهنگی است. امیدواریم با شناسایی و توانمندسازی استعدادها، شاهد تقویت جریان‌های قرآنی در مساجد باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کانون مساجد یزد، تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات، ۱۵ تیم برادران و ۱۷  تیم خواهران بودند که در ۱۶ رشته قرآنی به مدت دو روز به رقابت پرداختند که پس از ارزیابی توسط تیم داوران برتر قرآن استان،  تیم‌های برتر به مرحله کشوری این دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

رشته‌های مسابقات شامل  قرائت تحقیقی و تقلیدی، ترتیل، اذان و مکبری، بیان تفسیر و مربی‌گری قرآنی کودکان، کتابت قرآن، نقاشی آیات و صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی، حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل قرآن بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha