به گزارش ایسنا، صمد حسنزاده- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران- در دیدار با اصحاب رسانه ضمن اشاره به شرایط سخت اقتصاد در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در سالی که گذشت، اقتصاد کشور با مشکلات زیادی روبه رو بود و در آن شرایط سخت، فعالان اقتصادی و رسانهها با دلسوزی در کنار هم، سعی کردند امید را در جامعه و اقتصاد زنده نگه دارند.
وی تصریح کرد: اگر چه کمبودها و نارساییهایی در کشور وجود دارد اما ایران از ظرفیت بالایی در حوزه منابع طبیعی، اقتصادی و نیروی انسانی برخوردار است. باید همه با هم در جهت رفاه عمومی گام برداریم. اگر از بخش خصوصی حمایت منطقی شود و دولتمردان باور داشته باشند که با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی میتوان مسائل اقتصاد کشور را مدیریت کرد، میتوان آینده خیلی روشنی برای اقتصاد ایران ترسیم کرد.
حسنزاده با بیان اینکه، رسانهها، در جهت حفظ منافع ملی و پایداری شاخصهای اقتصادی و اجتماعی کشور فعالیت میکنند و سعی میکنند امید و اعتماد به پیشرفت برنامههای اقتصادی کشور را زنده نگه دارند، گفت: برای حل مسائل اقتصاد کشور باید از تمام ظرفیتهای موجود در اتاق ایران و رسانهها استفاده شود.
در ادامه این نشست، محمدرضا بهرامن - نایب رئیس اتاق ایران - نیز اظهار کرد: هدف و رسالت اتاق ایران ترجیح نگاه ملی به منافع بنگاهی است و در این مسیر با دولت، حاکمیت و قوای سهگانه همکاری میکند.
وی ضمن اشاره به اهمیت آمارهای اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که آمار ارائه شده، باید دقیق و موثق و قابل دفاع باشد و این به معنای محافظهکاری نیست. ارکان اتاق ایران شامل اتاقهای سراسر کشور، تشکلهای اقتصادی و اتاقهای مشترک ارکان مهم حل مسئله در اتاق ایران هستند. رسانهها میتوانند از تمام این ظرفیتها در جهت بررسی و حل مسائل اقتصاد ایران استفاده کنند.
تاکید و اصرار اتاق ایران، بر شفافیت اقتصادی و دفاع از منابع ملی
پیام باقری- نایبرئیس اتاق ایران- نیز بر اهمیت نقش رسانه و استفاده از ظرفیت اتاق در جهت توسعه اقتصادی کشور، گفت: در اتاق ایران و مجموعه مرتبط با آن، هدف اصلی توسعه منافع ملی است.
وی در رابطه با گزارشهای آماری مرکز پژوهشهای اتاق ایران، تصریح کرد: تا زمانیکه از روایی، دقت و صحت این آمارها مطمئن نشویم، از انتشار آن ممانعت میشود. در اتاق ایران بر شفافیت در حوزه اقتصاد و دفاع از منافع کشور تاکید زیادی وجود دارد.
باقری خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و اتاق ایران از مذاکره عزتمندانه، با رعایت شأن و منزلت کشور، دفاع میکنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با ایران اکسپو ۲۰۲۵ نیز اظهار کرد: ایران اکسپو یکی از رویدادهای مهم تجاری و صادراتی کشور است که هر ساله در زمینههای مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و فنی و مهندسی برگزار میشود و فرصتی برای فعالان اقتصادی و تجاری ایران و دیگر کشورها ایجاد میکند تا با یکدیگر تعاملات تجاری و اقتصادی برقرار کنند. سیاستگذاری کلی اکسپو بهطور طبیعی در سطح دولت شکل میگیرد، اما دولت باید از تصدیگری فاصله بگیرد. نقش حاکمیتی، هدایتگرانه و حمایتی دولت باید محفوظ بماند، اما اجرا و عملیات باید بر دوش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشد. اتاق بازرگانی تلاش کرده است نمایندگان اتاقهای سراسر کشور، اتاقهای مشترک، تشکلها و فعالان مختلف اقتصادی را در این رویداد حاضر کند.
باقری ادامه داد: بحث برگزاری رویدادها و نمایشگاهها در سیاستهای اتاق بازرگانی، یک اولویت اساسی است. علاوه بر ایران اکسپو، برنامههای مختلفی برای حضور در نمایشگاههای بینالمللی از جمله گرفتن پاویون، اعزام هیاتها و دعوت از هیاتهای خارجی به کشور را داریم؛ این برنامهها سال گذشته بهطور جدی دنبال شد و امسال هم ادامه خواهد داشت.
نیما شایان- مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران- هم در خاتمه این نشست، ضمن تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۴، برای اقتصاد و سیاست ایران، سال مهمی است، اظهار کرد: باید بتوانیم با فعالان رسانهای در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور، همافزایی هدفمند و پایدار و تعامل مستمر داشته باشیم و در نهایت با همکاری سایر ارکان حکمرانی، به ایدهها و افقهای ترسیمشده رنگ تحقق ببخشیم.
انتهای پیام
نظرات