• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1404012714837
  • خبرنگار : 71604

چت‌بات هوش مصنوعی «کلود» اکنون می‌تواند Gmail کاربران را بخواند

چت‌بات هوش مصنوعی «کلود» اکنون می‌تواند Gmail کاربران را بخواند

«آنتروپیک» روز سه‌شنبه اعلام کرد که چت‌بات هوش مصنوعی «کلود» اکنون می‌تواند پیام‌های Gmail کاربران را بخواند.

به گزارش ایسنا، چت‌بات هوش مصنوعی «کلود»(Claude) شرکت «آنتروپیک»(Anthropic) اکنون با «گوگل ورک‌اسپیس»(Google Workspace) ادغام شده است و این ادغام به آن امکان می‌دهد تا پیام‌های Gmail کاربران، رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده در تقویم گوگل و اسناد موجود در «گوگل داکز»(Google Docs) را بخواند، جست‌وجو کند و به کاربر ارجاع دهد.

به نقل از تک کرانچ، این ادغام ابتدا به صورت بتا برای مشترکین برنامه‌های Max، Team، Enterprise وPro  آنتروپیک در حال اجراست. به گفته آنتروپیک، مدیرانی که حساب‌های دارای چندین کاربر را در اختیار دارند، باید پیش از این که کاربران بتوانند حساب‌های گوگل ورک‌اسپیس و کلود خود را به هم متصل کنند، ادغام را فعال سازند.

هوش مصنوعی «جمینای»(Gemini) گوگل نیز با ورک‌اسپیس و «چت‌جی‌پی‌تی»(ChatGPT) شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) با «گوگل درایو»(Google Drive) ادغام خواهد شد. با وجود این، آنتروپیک یکی از اولین شرکت‌های هوش مصنوعی است که راهی را برای اتصال نزدیک به مجموعه بهره‌وری گوگل ارائه می‌دهد.

هدف از همکاری آنتروپیک با گوگل، ارائه پاسخ‌های شخصی‌تر به کلود بدون نیاز به آپلود مکرر فایل‌ها یا ایجاد درخواست‌های دقیق از سوی کاربران است. اوپن‌ای‌آی و گوگل تلاش کرده‌اند از طریق روش‌های گوناگون مانند افزودن ویژگی‌های حافظه که به چت‌بات‌ها امکان می‌دهد به مکالمات گذشته در پاسخ‌های خود اشاره کنند، به یک اثر مشابه دست یابند.

آنتروپیک در یک بیانیه مطبوعاتی گفت ادغام جدید کلود می‌تواند به کاربران کمک کند تا زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را سازمان‌دهی کنند. برای مثال، آنتروپیک ادعا می‌کند که این ویژگی می‌تواند با اسکن ایمیل‌ها و رویدادهای تقویم به والدین کمک کند تا تعهدات مهم را برجسته سازند و در عین حال، تقویم‌ به‌روزرسانی‌شده مدارس، رویدادهای محلی و پیش‌بینی‌های آب‌وهوا را که ممکن است بر برنامه‌های خانواده تأثیر بگذارند، در وب جست‌وجو ‌کنند. به گفته آنتروپیک، زمانی که کلود کاربران را به محتوای ورک‌اسپیس ارجاع می‌دهد، به آنها می‌گوید که اطلاعات خاص از کجا نشأت گرفته‌اند.

اگرچه این ادغام، امکان برنامه‌ریزی رویدادهای تقویم یا فرستادن ایمیل را به کلود نمی‌دهد، اما ممکن است نگرانی‌های امنیتی را در میان برخی از کاربران ایجاد کند. مشخص نیست که کلود چقدر در گوگل ورک‌اسپیس یک کاربر جست‌وجو می‌کند یا این که آیا کاربران باید بسته به ماهیت درخواست خود، کلود را هدایت کنند تا یک ایمیل یا رویداد خاص را در تقویم ببیند. همچنین، مشخص نیست که آیا کاربران می‌توانند از کلود بخواهند در میان ایمیل‌ها یا فایل‌های حساس جست‌وجو نکند.

در پاسخ به موارد فوق، یک سخن‌گوی آنتروپیک به تک کرانچ گفت که این شرکت مدل‌ها را به طور پیش‌فرض روی داده‌های کاربر آموزش نمی‌دهد و مکانیسم‌های دقیق احراز هویت و کنترل دسترسی را برای سرویس‌های بیرونی مانند ورک‌اسپیس پیاده‌سازی کرده است.

این سخن‌گو در یک بیانیه گفت: اتصالات هر کاربر یا سازمان به سرویس‌های بیرونی، به درستی برای آن کاربر یا سازمان خاص تأییدشده و مجاز است. کلود توانایی دسترسی یا انتقال داده بین سرویس‌های متصل کاربران گوناگون را ندارد، زیرا هر اتصال به اعتبارنامه‌های احراز هویت، خاص آن کاربر یا سازمان وابسته است.

همچنین، آنتروپیک روز سه‌شنبه از راه‌اندازی ویژگی جدید «کلود ریسرچ»(Claude Research) خبر داد که چندین مورد جست‌وجو در وب را برای ایجاد پاسخ‌های دقیق انجام می‌دهد. به گفته آنتروپیک، کلود ریسرچ که به عنوان رقیبی برای اوپن‌ای‌آی و عوامل «پژوهش عمیق» گوگل در نظر گرفته می‌شود، یک معادل بهینه‌سازی‌شده را بین سرعت و جامعیت ارائه می‌دهد.

به گفته سخن‌گوی آنتروپیک، کلود ریسرچ معمولا در کمتر از یک دقیقه برای جمع‌آوری اطلاعات اجرا می‌شود که سریع‌تر از برخی عوامل رقیب در حوزه پژوهش عمیق است. با وجود این، کلود ریسرچ از یک مدل سفارشی‌سازی‌شده استفاده نمی‌کند و در عوض از قابلیت‌های جست‌وجوی وب که اخیرا در کلود راه‌اندازی شده‌اند، بهره می‌برد.

آنتروپیک در حال گسترش کلود ریسرچ برای مشترکین برنامه‌های Max، Team و Enterprise خود در آمریکا، ژاپن و برزیل است. این شرکت خاطرنشان کرد که کلود ریسرچ به‌زودی به مشتریان نسخه پرو خواهد رسید.

این به‌روزرسانی‌ها بخشی از تلاش گسترده‌تر آنتروپیک برای جذب کاربران به برنامه‌های اشتراکی هوش مصنوعی با ویژگی‌هایی است که کلود را توانمندتر و سودمندتر می‌کنند. داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت «سیمیلار وب»(SimilarWeb) نشان می‌دهند که اگرچه محبوبیت کلود رو به افزایش گذاشته و در ماه مارس به ۳.۳ میلیون کاربر وب رسیده اما پایگاه کاربران آنتروپیک هنوز در مقایسه با چت‌جی‌پی‌تی ضعیف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha