به گزارش ایسنا، به عنوان بخشی از اعلامیههای امروز گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2025، گوگل جزئیات برخی از ویژگیهای جدید را به اشتراک گذاشت که خرید با هوش مصنوعی را جدیدتر و بهتر میکند.
گوگل سه ابزار جدید را به عنوان بخشی از تجربه خرید جدید خود در حالت هوش مصنوعی توصیف کرد و بخشهایی از این فرآیند را کشف، امتحان و بررسی کرد.
به گفته گوگل، این ویژگیها در ماههای آینده برای خریداران آنلاین در ایالات متحده در دسترس خواهند بود.
بدین ترتیب، کاربران وقتی دنبال یک محصول خاص برای خرید هستند، میتوانند نمونههایی که گوگل به اشتراک گذاشته را بر تن خود ببینند یا همخوانی فرشها و مبلمان را با خانه خود بررسی کنند.
این قابلیت با ترکیب قابلیتهای استدلال هوش مصنوعی جمینای(Gemini) با پایگاه داده نمودارهای خرید محصولات پدید آمده است.
گوگل میگوید همینطور که به اصلاح نتایج جستجوی خود با «جمینای» ادامه میدهید، پنل سمت راست به صورت پویا با محصولات و تصاویر مرتبط بهروز میشود. مثلا اگر مشخص کردهاید که به دنبال یک کیف مسافرتی هستید که میخواهید در شرایط بارانی مقاوم باشد، هوش مصنوعی محصولات ضد آب را در اولویت قرار میدهد و آن تصاویر را در این پنل به شما نشان میدهد.
بخش دوم و جذابتر از بهروزرسانیهای خرید در حالت هوش مصنوعی، تغییری است که در ابزار آزمایش مجازی این شرکت رخ میدهد. این ویژگی از زمان عرضه در سال 2023 پیچیدهتر شده است و اکنون به کاربران امکان میدهد مدلهای خاصی را انتخاب کنند که بیشتر با تیپ بدنی آنها مطابقت دارد و سپس لباسی را که پیدا کردهاند، با بارگذاری یک تصویر واحد از خود، به صورت مجازی پرو کنند. این یعنی هوش مصنوعی آن لباس را بر تن کاربر میپوشاند.
به گفته گوگل، این مدل تولید تصویر سفارشی، بدن انسان و تفاوتهای ظریف لباس را مانند اینکه پارچهها و مواد مختلف چگونه روی بدن انسان چین میخورند، درک میکند.
گوگل میگوید این اولین مورد در نوع خود است که در این مقیاس کار میکند و به خریداران اجازه میدهد میلیاردها لباس را امتحان کنند.
انتهای پیام
نظرات