• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404031207881
  • خبرنگار : 71955

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

لزوم تحول در روش‌های تدریس ابتدایی‌ها

لزوم تحول در روش‌های تدریس ابتدایی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت تحول در محیط‌های یادگیری، یادگیری تعاملی را گامی اساسی در راستای تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: ایجاد فضای یادگیری فعال و مشارکتی، به‌ویژه در مناطق محروم و دوزبانه، می‌تواند بستری مناسب برای پرورش مهارت‌های کلیدی در دانش‌آموزان فراهم کند.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایجاد محیط یادگیری تعاملی با حضور دانش‌آموزان در راستای تحقق هدف تحول در غنی‌سازی محیط‌های یادگیری از جمله اهداف کلیدی در برنامه‌های آموزشی سند تحول بنیادین است گفت: اجرای این طرح ابتکاری در مدارس منطقه، الگویی موثر و جالب توجه برای اجرا در سایر مناطق تهران و استان‌ها است.

وی با بیان اینکه کودکانی که در مناطق کمتر برخوردار و خانواده‌های کم‌درآمد زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگران به آموزش پیش‌دبستانی نیاز دارند، زیرا از امکانات آموزشی کافی برخوردار نیستند افزود: این موضوع در مناطق دوزبانه اهمیتی دوچندان دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره پیش‌دبستانی یکی از مقاطع کلیدی است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در دوره پیش‌دبستانی را به عنوان راهکاری برای تحقق عدالت اجتماعی در قالب عدالت آموزشی معرفی کرده است. بنابراین حمایت‌های دولتی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در این دوره ضرورتی انکارناپذیر است.

حکیم زاده با تاکید بر لزوم تحول در روش‌های تدریس گفت: تمرکز صرف بر اتمام کتاب‌های درسی کافی نیست و معلمان باید نقش تسهیل‌گر داشته باشند و کلاس‌هایی پویا با محوریت مهارت‌های تفکر انتقادی، حل مسئله و همکاری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزانی با احساس ارزشمندی و مشارکت فعال، کلید موفقیت است افزود: فضای کلاس باید تعامل‌محور باشد و نباید منتظر تجهیزات خاص ماند بلکه باید با استفاده از امکانات موجود، محیط یادگیری را فعال و مشارکتی ساخت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجتماعات یادگیری عنصری کلیدی در شکل‌گیری ایده‌های نو، انتقال تجربیات و افزایش اثربخشی فرآیند آموزش است اظهار کرد: در این اجتماعات، معلمان با همکاری و تعامل سازنده، ایده‌هایی برای ارتقای کیفیت تدریس به اشتراک می‌گذارند. این رویکرد موجب تغییر شیوه تدریس از معلم‌محوری به دانش‌آموزمحوری می‌شود به‌گونه‌ای که معلمان با تمرکز بر یک ماموریت مشترک، به نیازهای فردی دانش‌آموزان می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۳ ۱۰:۱۴

معلم با رشته مرتبط جذب کنید در آموزش ابتدایی

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۳ ۱۱:۰۶

بهترین تحول در مدارس ان است که این هزینه کمرشکن مدارس غیر انتفاعی را حذف کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۳ ۱۱:۱۱

هم یه فکری برای حقوق معلمان هم بکنید

avatar
دیروز ۰۹:۰۰

سلام ..در مدارس روستایی وعشایری بیشتر معلماندلسوز وفعال هستنو خیلی فعالیت ها انجام می شود اما به چشم نمی آید .