• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404031710338
  • خبرنگار : 51032

افزایش تردد مسافران در استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد

افزایش تردد مسافران در استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۴۶ سفر درون و برون استانی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی) انجام شده است، همچنین ۱۳ هزار زائر مسافر با کمک صنایع بزرگ استان به حرم مطهر امام‌خمینی (ره) اعزام شدند.

حسین بیغمیان در گفت‌وگو با ایسنا به آمار تردد مسافران در ایام تعطیلات خرداد اشاره و اظهار کرد: در چهار روز آخر هفته گذشته (از سه‌شنبه تا جمعه)، آمار کل سفرهای درون‌ و برون‌استانی به ۱۰ هزار و ۵۴۶ سفر و تعداد مسافران به ۱۳۴ هزار و ۹۴۸ نفر رسید.

وی با تفکیک آمار سفرهای درون‌استانی افزود: در بخش درون‌استانی، تعداد سفرها به این شرح است، اتوبوس، ۲۹۲۶ سفر با ۴۳ هزار ۹۲۷ مسافر، مینی‌بوس، ۳۵۴۶ سفر با ۳۵ هزار ۵۴۸ مسافر، خودروی سواری، ۱۰۴۱ سفر با ۳۷۳۷ مسافر، جمع کل سفرهای درون‌استانی ۷۵۱۳ سفر و ۸۳هزار ۲۱۲ مسافر بوده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: در بخش برون‌استانی نیز آمار به این صورت بوده است، اتوبوس، ۲۰۳۱ سفر با ۴۶ هزار ۳۵۳ مسافر، مینی‌بوس، ۲۴۵ سفر با ۲۸۰۳ مسافر، خودروی سواری، ۷۵۷ سفر با ۲۵۸۰ مسافر و در مجموع، سفرهای برون‌استانی ۳۰۳۳ مورد و تعداد مسافران آن ۵۱ هزار ۷۳۶ نفر بوده است.

بیغمیان با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی و شکایات احتمالی در ایام تعطیلات گفت: کمبود ناوگان در برخی مسیرهای پرتردد مانند مشهد، تهران و خوزستان وجود دارد، اما میزان شکایات اندک بوده است. مردم نیز به‌دلیل آگاهی از کمبود وسایل نقلیه عمومی، ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی سفر کنند.

وی با اشاره به اعزام زائران به حرم مطهر امام خمینی(ره) در روز ۱۳ خرداد، بیان کرد: در این روز حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۱۳ هزار نفر زائر به حرم مطهر امام خمینی اعزام شده، که حدود ۸۰ درصد خدمات‌رسانی به زائران با همکاری صنایع بزرگی همچون فولاد، ذوب‌آهن، پالایشگاه و شرکت اسنوا انجام شد.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درباره برنامه‌های جبران کمبود ناوگان حمل‌ونقل به‌ویژه اتوبوس، توضیح داد: دو راهکار در دستور کار قرار دارد؛ یکی بحث نوسازی ناوگان که قرار است، سامانه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی شود تا تمام فرآیند به‌صورت غیرحضوری انجام شود. دومین راهکار نیز واردات اتوبوس است، اگرچه از سه سال پیش آغاز شده، اما به‌دلیل بروکراسی‌های اداری، تنها ۱۰۰ دستگاه وارد و ۱۹۰۰ دستگاه دیگر هنوز وارد نشده‌اند. سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای در تلاش است تا روند واردات را تسهیل کرده و خود به‌طور مستقیم به این مسئله ورود کند تا ارگان‌هایی که موجب مشکل در روند آن بودند کنار روند. 

بیغمیان درباره نحوه نظارت بر ناوگان در ایام تعطیلات گفت: نیروهای ما به‌صورت کشیک در پایانه‌ها حضور داشتند و گروهی نیز در کنار پلیس‌راه در جاده‌ها به نظارت مشغول بودند، همچنین در مبادی سفر نیز کنترل‌هایی انجام شد تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

وی در خصوص بیشترین موضوعات ثبت شکایت افزود: شکایات بیشتر مربوط به کمبود بلیت و خرابی ناوگان (خرابی ناوگان در جاده) بوده است. مسافران می‌توانند برای ثبت شکایات خود با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha