• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404032113904
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

رصد فضای مجازی برای مقابله با شایعات/ نظارت‌ مستمر بر تمامی مراحل برگزاری آزمون‌های نهایی

رصد فضای مجازی برای مقابله با شایعات/ نظارت‌ مستمر بر تمامی مراحل برگزاری آزمون‌های نهایی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت رصد مستمر فضای مجازی برای مقابله با هرگونه شایعه‌سازی، انتشار اخبار جعلی و تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها، گفت: با همکاری دقیق نهادهای مسئول، رصد لحظه‌ای فضای مجازی انجام شده و در مواجهه با شایعات و ناهنجاری‌ها پاسخ‌های دقیق، شفاف و بهنگام ارائه شده است که موجب خنثی شدن بسیاری از تلاش‌های مخرب در این حوزه شده است و این جای قدردانی دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه با حضور در مرکز قرنطینه فرآیند برگزاری آزمون‌های نهایی وزارت آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفاظت، حراست و صیانت از برگزاری سالم و دقیق امتحانات نهایی، بر اهمیت حکمرانی هوشمندانه در این حوزه تأکید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظارت‌های چندلایه، دقیق و مستمر در تمامی مراحل طراحی، تکثیر، توزیع و برگزاری امتحانات نهایی، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های تخصصی ارائه شده در مرکز قرنطینه، احتمال وقوع تخلف و تقلب در فرآیند برگزاری این آزمون‌ها عملاً نزدیک به صفر است و این امر نشان‌دهنده اعمال موفق حکمرانی هوشمندانه و فناوری‌محور در مدیریت آزمون‌ها است.

وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت ویژه آزمون‌های نهایی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان و نقش آن در ورود به آموزش عالی، صیانت از سلامت این آزمون‌ها یک ضرورت ملی است که خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش و مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی با اتخاذ تدابیر فنی و امنیتی مناسب، اعتماد عمومی را به این فرآیند ارتقاء داده‌اند.

خسروپناه با اشاره به اهمیت رصد مستمر فضای مجازی برای مقابله با هرگونه شایعه‌سازی، انتشار اخبار جعلی و تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها، اظهار کرد: با همکاری دقیق نهادهای مسئول، رصد لحظه‌ای فضای مجازی انجام شده و در مواجهه با شایعات و ناهنجاری‌ها پاسخ‌های دقیق، شفاف و بهنگام ارائه شده است که موجب خنثی شدن بسیاری از تلاش‌های مخرب در این حوزه شده است و این جای قدردانی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر جایگاه محوری آزمون‌های نهایی در سنجش واقعی سطح علمی دانش‌آموزان نسبت به آزمون‌های تستی و کنکور، گفت: نتایج آزمون‌های نهایی به مراتب می‌تواند تصویر دقیق‌تری از مهارت علمی و درک مفهومی دانش‌آموزان ارائه دهد و معیار مناسبی برای ورود به دوره آموزش عالی کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت را یکی از محورهای اصلی مأموریت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید با بازنگری دقیق در محتوای کتب درسی، آنها را از حالت صرفاً نظری خارج کرده و به سمت مهارتی‌تر، کاربردی‌تر و متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان حرکت دهد تا زمینه‌ساز تربیت نسلی توانمند و کارآمد شود.

 خسروپناه با اشاره به نگاه ویژه ریاست جمهوری به موضوع آموزش و پرورش، عدالت و کیفیت بخشی آموزشی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه معیشتی و منزلتی معلمان، ادامه داد: هر اندازه به آرامش فکری و معیشتی معلمان توجه شود، کیفیت نظام تعلیم و تربیت ارتقاء می‌یابد و این آرامش و پویایی، به رشد فرهنگی، علمی و اجتماعی کشور منجر خواهد شد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد سیاستگذار کلان در حوزه علم و فرهنگ، همواره در کنار وزارت آموزش و پرورش خواهد بود تا در سایه تعامل و همکاری، مسیر تعالی نظام آموزشی کشور هموارتر شود و آینده‌سازان ایران اسلامی از آموزش و پرورشی با کیفیت، عادلانه و کارآمد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha