• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۴ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404040503312
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

در شرایط موجود ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت کاغذی امکان پذیر است

در شرایط موجود ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت کاغذی امکان پذیر است

ایسنا/مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: در شرایط موجود و امکان اختلال در امر خدمات الکترونیکی سلامت به بیمه شدگان، ارائه خدمات سلامت به صورت کاغذی امکان پذیر بوده و پس از ثبت نام بیمار، کد ملی و خدمات ارائه شده، طبق دستورالعمل های جاری بلا مانع است.

دکتر ذوالفقار تقوی، پنج‌شنبه پنجم تیر در بازدید از بیمارستانهای امام خمینی(ره) و حضرت فاطمه زهرا(س) ساری که با حضور دکتر محبوبه رنجبر، رئیس مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت،  در راستای پدافند غیر عامل و شرایط خاص کشور انجام شد، بیان کرد: بیمه سلامت همواره در کنار موسسات درمانی در جهت تداوم خدمت رسانی به مردم قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با محکوم کردم تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاک ایران و به شهادت رسیدن جمعی از سرداران، دانشمندان و مردم کشورمان، افزود: طبق آیین نامه جزء ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور در خصوص نحوه ارسال اسناد بیمه سلامت در شرایط اضطرار، این اداره کل در راستای برنامه‌های سازمان در این خصوص اقدام به تشکیل ستاد بحران در این اداره کل جهت استمرار ارائه خدمت به مردم و موسسات درمانی طرف قرارداد کرد.

وی افزود: در مواردی که دسترسی به سامانه های برخط و برون خط (آفلاین) امکانپذیر نباشد، تجویزکننده خدمت می‌بایست نسخه کاغذی را با ذکر نام و نام خانوادگی، شماره(کد) ملی، شماره تلفن بیمار و ساعت تجویز، ممهور به مهر نظام پزشکی صادر کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین اعلام کرد: در زمان قطعی سامانه و مراجعه بیمه شده به پزشک، ارائه دهنده خدمت می‌بایست از مسیر USSD و با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* اقدام به استحقاق سنجی بیمه شده کند و در صورت اطمینان از وجود اعتبار بیمه‌ای، تجویز را به صورت کاغذی برای بیمه شده انجام و نسبت به درج عنوان «قطعی سامانه» در نسخه کاغذی اقدام کند.

وی افزود: داروخانه ها و مراکزخدمات پزشکی (پاراکلینیک) مکلفند تا ۷۲ ساعت پس از برقراری دسترسی، اطلاعات نسخه های کاغذی ارائه شده در شرایط اضطراری را در سامانه ثبت کنند.

 وی اعلام کرد: در شرایط اضطراری، رعایت نظام ارجاع الکترونیک در مورد بیمه شدگان الزامی نیست و کلیه نسخه‌ها و ارجاعات بصورت برون خط(آفلاین) و کاغذی قابل پذیرش خواهند بود. مرکز پذیرنده نیز می‌بایست نسبت به ثبت اطلاعات نسخه‌ها در سامانه مربوط اقدام کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان این که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: ۷۶ در صد از جمعیت بیمه شدگان استان بدون پرداخت حق سرانه سالانه و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادند.

تقوی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت مازندران در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیمه شدگان استان به موسسات درمانی پرداخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۴ حداقل ۶۰ درصد رشد داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha