داوود زارعیان- معاون مشتریان خانگی شرکت مخابرات ایران و سرپرست ادارهکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران- در گفتوگو با ایسنا، درباره ارائه ۵۰ گیگابایت اینترنت هدیه به مشترکان تلفن ثابت اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران ۵۰ گیگابایت اینترنت رایگان را به مشترکان خود به صورت زماندار به مدت یک هفته ارائه کرد و برای همه مشترکان بدون اینکه خودشان اقدامی کنند، فعال شد، بنابراین نیازی به اقدام یا انجام فرایندی نبود.
وی افزود: بررسیها نشان میدهد در مدت یک هفته مشتریان از ترافیک اینترنت خودشان استفاده نکردند بلکه از ترافیکی که هدیه بوده استفاده کردند. ما حدودا برای سه و نیم میلیون مشترک همان روز که این بسته اینترنتی هدیه را فعال کردیم، پیامک هم ارسال کردیم. به دلایل شرایطی که پیش آمده بود، مصرف اینترنت داخلی و بینالملل حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ ترابایت در روز بود اما بعد از ارسال این پیامک و عادی شدن شرایط مصرف ما به بالای ۱۵۰۰ ترابایت رسید.
زارعیان تأکید کرد: در واقع شبکه هم نشان میدهد که مصرف اینترنت انجام شده است. بحث قابل قبولی که باید مطرح شود این است که تعدادی از مشترکان در منزل و محل خود حضور نداشتند و به جای دیگری رفته بودند و این احتمال وجود دارد که نتواسته باشند از این اینترنت استفاده کنند. بنابراین چون اینترنت به صورت خودکار فعال شده و قابل استفاده بود، مشترکان نیازی به انجام کاری نداشتند و در نتیجه ممکن است همین موضوع ابهامی را ایجاد کرده باشد.
معاون مشتریان خانگی شرکت مخابرات ایران در ادامه تشریح کرد: همچنین همزمان با اینترنت رایگان مکالمه درون شهری را برای همه مشتریان تلفن ثابت و بین شهری را برای مشتریان خانگی رایگان کردیم؛ درحال حاضر روزانه بالای چند صد میلیون دقیقه مکالمه بین شهری به صورت رایگان انجام میشود و انشاءالله گزارشی را در این زمینه تهیه و اعلام میکنیم.
وی در پایان درباره امکان استفاده آن دسته از مشترکانی که موفق به استفاده از این هدیه به دلیل عدم حضور در منزل نشدند، توضیح داد: برای این موضوع ساز و کاری را تعریف نکرده بودیم اما درصورتی که مشترک واقعا حضور نداشته و اینترنت را مصرف نکرده باشد، بررسیهای لازم برای استفاده آن از اینترنت هدیه انجام خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات