• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404050804661
  • خبرنگار : 50105

تعرفه‌های ترامپ به گرانی کالا در آمریکا رسید

تعرفه‌های ترامپ به گرانی کالا در آمریکا رسید

شرکت‌های آمریکایی اعلام کردند که با توجه به اعمال تعرفه‌های دولت ترامپ و برای مدیریت این شرایط، هزینه تعرفه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند و در نتیجه، بسیاری از کالاها افزایش قیمت خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، خرده‌فروشان بزرگ و تولیدکنندگان محصولات مصرفی آمریکایی در طول بهار، هشدار دادند که تعرفه بر کالاهای وارداتی، فعالیتشان را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را مجبور می‌کند بین درآمد کمتر و انتقال هزینه‌های بالاتر به مشتریان، یکی را انتخاب کنند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی، چشم‌انداز نامطلوبی را برای سال ۲۰۲۵ ارائه کردند و به خرده‌فروشان بزرگ هشدار دادند که از هفته آینده، مجبور خواهند بود قیمت برخی از کالاهای آمریکایی را افزایش دهند. این چالشی که شرکت‌ها در فصل‌های آینده با آن مواجه خواهند شد، احتمالا به مصرف‌کنندگان عادی نیز سرایت خواهد کرد.

در حالی که شاخص‌های سهام آمریکا، سال میلادی جاری، به بالاترین رکورد خود رسیده‌اند که ناشی از سرمایه‌گذاری گسترده در سهام فناوری است، بسیاری از شرکت‌های پیشرو در بازار مصرف با مشکل مواجه شده‌اند.

شرکت‌های کالاهای مصرفی، مواد غذایی و نوشیدنی از زمان همه‌گیری کرونا، تحت تاثیر اجتناب خریداران از خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده با برندهای معتبر که بسیار گران شده‌اند، با فروش ضعیفی دست و پنجه نرم کرده‌اند. افزایش بیشتر قیمت‌ها، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را در مورد چگونگی مدیریت برندهای بزرگ در چالش ترکیبی مصرف‌کنندگان صرفه‌جو و هزینه‌های سنگین ناشی از جنگ تجاری ترامپ، تشدید خواهد کرد.

عواقب افزایش تعرفه‌ها هنوز مشاهده نشده است و قرار است که قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهد.

شرکت‌های موجود در ردیاب تعرفه جهانی رویترز، در فاصله ۱۶ تا ۲۵ ژوئیه،  اعلام کردند که انتظار دارند ۷.۱ تا ۸.۳ میلیارد دلار در کل سال، ضرر کنند. شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز، فورد و سایر خودروسازان، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، هزینه تعرفه‌ها که در مجموع میلیاردها دلار می‌شود را متحمل شده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها قبل از اعمال تعرفه‌ها، کالاها و مواد اولیه بیشتری را به آمریکا، صادر کردند. اقتصاددانان و تحلیلگران معتقدند که احتکار به برخی شرکت‌ها کمک کرده است تا افزایش قیمت‌ها را تا اواخر سال میلادی جاری به تاخیر بیندازند و توضیح می‌دهند که چرا تعرفه‌ها هنوز در داده‌های تورم آمریکا، منعکس نشده‌اند.

طبق گزارش رویترز، «اندرو ویلسون»، از مقامات اتاق بازرگانی بین‌المللی آمریکا، تخمین زد که تورم، زمانی احساس خواهد شد که شرکت‌ها موجودی خود را تمام کنند، اما این اتفاق ممکن است تا سه ماهه چهارم یا سه ماهه اول سال میلادی آینده، زمان ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha