• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1404051308063
  • خبرنگار : 50469

وزیر کشور:

همه دستگاه‌ها موظفند رضایت زائران اربعین را تأمین کنند

همه دستگاه‌ها موظفند رضایت زائران اربعین را تأمین کنند

ایسنا/ایلام وزیر کشور از رفع بسیاری از مشکلات اربعین سال گذشته و تلاش برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید با رصد لحظه‌ای وضعیت و ارائه خدمات بی‌وقفه در راستای رفاه، رضایت و امنیت زائران وارد عمل شوند.

اسکندر مومنی امروز دوشنبه ۱۳ مرداد در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مهران برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی مرز مهران در تردد زائران اربعین اظهار کرد: در ایام اربعین، بار سنگین میزبانی از میلیون‌ها زائر بر دوش شهرستان مهران است و ارائه خدمات عمومی به‌موقع و مدیریت مناسب حمل‌ و نقل عمومی از مهم‌ترین وظایف همه دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به حجم بالای تردد در این مرز افزود: بر اساس گزارش‌های رسمی، جمعیت شهر مهران تنها ۳۳ هزار نفر است، اما در اوج ترددها تا ۲۰۰ هزار نفر ظرف ۲۴ ساعت و سالانه حدود هشت میلیون نفر از مرز مهران رفت‌ و آمد می‌کنند و این آمار چشمگیر نشان‌دهنده مسئولیت سنگین همه نیروها در تأمین امنیت، نظم و خدمات‌رسانی مطلوب به زائران است.

وزیر کشور افزود: همان گونه که دیده می‌شود، برخی زائران برای نخستین‌بار از این مرز عبور می‌کنند و به همین دلیل باید خدمات راهنمایی و اطلاع‌رسانی قوی و مستمری برای آن‌ها تدارک دید تا از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری شود.

مومنی با اشاره به حساسیت روزهای قبل و بعد از اربعین بیان کرد: در ایام بازگشت، اوج ترددها را شاهد هستیم و مساله روان‌سازی ترافیک بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: توقف یا کندی حرکت زائران در این روزهای حساس می‌تواند بر رضایت‌مندی و امنیت آن‌ها تاثیرگذار باشد و همه دستگاه‌هایی که مسئول تأمین اتوبوس و ناوگان حمل‌ و نقل عمومی هستند، باید نسبت به انجام وظایف خود به‌ ویژه در پیک بازگشت تعهد کامل داشته باشند.

وزیر کشور گفت: گرمای طاقت‌فرسای هوا در این فصل نیز از چالش‌های مهم است و با توجه به آن باید تدابیری برای اسکان موقت، استراحت‌گاه‌ها و تأمین آب آشامیدنی و سایر خدمات رفاهی زائران اندیشیده شود.

وی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی و انتقال تجارب سال‌های پیش افزود: تجربه خوب آسیب‌شناسی پس از هر اربعین موجب شده بسیاری از نقاط ضعف سال‌های گذشته رفع شود.

مومنی یادآور شد: امسال نیز ستاد اربعین چه در سطح ملی و چه در استان و شهرستان موظف است تا همه نقاط قوت و ضعف را مستند کرده و برای سال آینده راهکارهای اجرایی ارائه دهد تا مشکلات تکرار نشود.

وزیر کشور نقش ویژه مردم و مسئولان مهران در سال‌های دفاع مقدس و ایثارگری آنان در خدمت‌رسانی به زائران را ستود و بیان کرد: دستگاه‌هایی که از سراسر کشور به این منطقه آمده‌اند، باید از تجربه ارزشمند مهران و مردم آن بهره ببرند.

وی تأکید کرد: پوشش این رویداد بزرگ معنوی که میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف را به سوی مرزهای کشورمان و در نهایت کربلا می‌کشاند، یک حرکت عظیم معنوی و سیاسی است و همه ما باید برای سربلندی ایران اسلامی در این آزمون بزرگ تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha