• شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404051810631
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

لزوم تغییر رویکرد مدیریت آموزش و پرورش در صورت عدم کاهش نرخ ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل

لزوم تغییر رویکرد مدیریت آموزش و پرورش در صورت عدم کاهش نرخ ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر مدیریت ما نتواند نرخ ترک تحصیل و تکرار پایه را کاهش دهد یا جذب دانش‌آموزان بازمانده را افزایش ندهد، باید در رویکردهایمان بازنگری کنیم.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش مناطق ۲۳گانه استان، شاخص‌های عملکردی، تحول در روش تدریس و نگاه تربیتی را محورهای اصلی ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی برشمرد.

معا ون وزیر با اشاره به بازدید از طرح جابر بن حیان و دستاوردهای دانش‌آموزان، گفت: شور و اشتیاق دانش‌آموزان و انگیزه خانواده‌ها نشان‌دهنده ظرفیت بالای آموزش در استان است. ما مسئول تغییر مثبت در مسیر یادگیری و شخصیت‌سازی دانش‌آموزان هستیم.

حکیم‌زاده با اشاره به اهمیت زمان به عنوان مهم‌ترین سرمایه انسان، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، زمان تنها سرمایه‌ای است که اگر درست استفاده نشود، موجب زیان می‌شود. ما باید حضور خود را در عرصه آموزش با معیار تغییر و بهبود بسنجیم و تنها به شرکت در جلسات و صدور دستور بسنده نکنیم

وی افزود: اگر مدیریت ما نتواند نرخ ترک تحصیل و تکرار پایه را کاهش دهد یا جذب دانش‌آموزان بازمانده را افزایش ندهد، باید در رویکردهایمان بازنگری کنیم.

معاون آموزش ابتدایی کشور با اشاره به شاخص‌های کلیدی در آموزش ابتدایی مانند نرخ جذب خالص دانش‌آموزان شش سال تمام و کاهش تکرار پایه اول، گفت: مسئولیت ما صرفاً اداره منطقه نیست، بلکه ایجاد تغییر در ابعاد آموزشی و تربیتی است. مناطق آموزش و پرورش باید نسبت به گذشته خود در شاخص‌ها تغییرات مثبت داشته باشند.

معاون وزیر با اشاره به برنامه تحولی دولت چهاردهم و تأکید بر اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: تحول آموزشی از اصلاح روش‌های تدریس آغاز می‌شود. باید به جای روش‌های سنتی، روش‌های فعال و مشارکتی در کلاس درس حاکم شود تا همه دانش‌آموزان، بدون استثنا، فرصت یادگیری داشته باشند.

وی افزود: احساس تعلق دانش‌آموزان به مدرسه و مشارکت در کلاس، از مهم‌ترین شاخص‌های مدارس موفق است. معلمان باید بتوانند محیطی گرم و حمایتی ایجاد کنند که در آن هر دانش‌آموز احساس ارزشمندی و توانمندی کند.

معاون آموزش ابتدایی تأکید کرد: ما باید به دانش‌آموزان حس ارزشمندی بدهیم؛ این مهم‌ترین واکسن در برابر آسیب‌های اجتماعی آینده است. مدرسه‌ای که در آن مقایسه‌های نادرست و ناعادلانه صورت نگیرد و هر دانش‌آموز به رسمیت شناخته شود، می‌تواند زمینه‌ساز جامعه‌ای سالم و موفق باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پایان، حکیم‌زاده با قدردانی از تلاش مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و تمامی مدیران مناطق، گفت: ما مسئول آینده کشور هستیم و باید قدر فرصت خدمت در آموزش ابتدایی را بدانیم؛ زیرا هیچ مسئولیتی بالاتر و پراهمیت‌تر از تربیت نسل آینده وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha