• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1404052817085
  • خبرنگار : 71415

ارتش آمریکا برای سربازگیری به بلاگرها متوسل شد

ارتش آمریکا برای سربازگیری به بلاگرها متوسل شد

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی، ارتش آمریکا در مواجهه با افول اقبال نسل جدید به استخدام در این ارتش در حال به کارگیری اینفلوئنسرهای جوان با تعداد بالای دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی است تا از آنها استفاده تبلیغاتی کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «گاردین» در گزارشی با تشریح اینکه ارتش ایالات متحده چطور بلاگرهای معروف در شبکه‌های اجتماعی موسوم به اینفلوئنسرها را به خدمت می‌گیرد تا با تبلیغاتشان نسل جوان رویگردان از خدمت نظامی را به استخدام در ارتش ترغیب کنند می‌نویسد: «استیون کلی» اینفلوئنسر فعال در حوزه تناسب‌اندام ماه گذشته میلادی مجموعه‌ای از عکس‌ها را در رسانه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد که شامل عکس‌هایی بود که از خودش با پوشش یونیفرم نظامی انداخته بود و در برخی عکس‌ها با طناب از دیوار بالا می‌رفت و در برخی دیگر یک سلاح گرم را هدف می‌گرفت. کلی که در این رسانه اجتماعی ۱.۳ میلیون دنبال کننده دارد خودش در استخدام هیچ یک از شاخه‌های ارتش نیست بلکه این تصاویر را به عنوان تبلیغی در شراکت با ارتش آمریکا منتشر کرد.

او در کپشن این عکس درباره تجربه‌اش از شرکت کردن در برخی مانورهای تمرینی پایه ارتش نوشت: «این تجربه به من نشان داد که چطور ارتش باعث آمادگی، انعطاف پذیری و انضباط می‌شود».

کلی در این پست از دنبال کنندگانش خواست تا روی یک لینک منتشر شده در بخش بیوگرافی صفحه‌اش کلیک کرده تا از طریق آن بیشتر درباره فرصت‌های موجود در ارتش آمریکا یاد بگیرند.

استیون کلی یکی از چند اینفلوئنسری است که در چارچوب یک ابتکارعمل جدید توسط ارتش آمریکا محتواهای تبلیغاتی منتشر کرده و از این طریق نسل به اصطلاح نسل زِد را که احتمالا تجربه زندگی نظامی را نداشته، ترغیب به استخدام در ارتش آمریکا می‌کنند. 

به نوشته گاردین تعداد زیادی بلاگر که هم‌اکنون در رسانه‌های اجتماعی در زمینه‌های «سبک زندگی»، «مسافرت»، «آشپزی» و «ورزشی» تولید محتوا می‌کنند وارد این همکاری تبلیغاتی با ارتش آمریکا شده‌اند.

ارتش آمریکا برای سربازگیری به بلاگرها متوسل شد
پست‌ اینستاگرامی استیون کلی

«مدیسون بونزو» یک سخنگوی بخش استخدام ارتش آمریکا گفت: «این همکاری‌ها باعث افزایش دیده شدن ارتش آمریکا، مطلع ساختن مخاطبان بی‌اطلاع و تشریح امکانات خدمت در ارتش آمریکا به شیوه‌های خلاقانه و بی همتا می‌شود.»

رسانه انگلیسی نوشت: «این کارزار تبلیغ برای استخدام در ارتش آمریکا در ضمن تداوم کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل بر سر جنگ غزه در حالی که محبوبیتش هر چه کمتر و کمتر می‌شود رخ داده است. اخیرا یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت گالوپ نشان داد کمتر از یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده از عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه حمایت می‌کنند زیرا شاهد انبوه گزارش‌ها و اخبار که بحران گرسنگی در این باریکه و مرگ مردم غزه در اثر انسداد کمک‌ها توسط اسرائیل را افشا ساخت هستند.»

برخی از کاربران اما پستی که کلی در تعریف از استخدام در ارتش آمریکا منتشر کرد را «پروپاگاندا» خوانده و نسبت به این پست اظهار انزجار کردند.

یکی از این کاربران نوشت: «این پست نشان می‌دهد که ثروتمندان به دنبال فرستادن فقرا به انجام کارهایی هستند که خودشان نمی‌خواهند انجام دهند.»

«رابرت کازینتس»، یک استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: «ما عادت به سلبریتی‌ها یا شخصیت‌هایی کرده‌ایم که محصولات خاصی را تبلیغ می‌کنند، حتی اگر خودشان از آن محصولات استفاده نکنند. شما برای ارائه یک بررسی از دیزنی‌لند مجبور به زندگی کردن در دیزنی‌لند نیستید.»

ماه آینده میلادی قرار است یک کنفرانس مخصوص اینفلوئنسرهای نظامی در آتلانتا برگزار شده و در آن بحث شود که چطور تولید کنندگان محتوا در این حوزه به خدمت نظامی در کنار زندگی های شخصی خودشان می‌پردازند و در شبکه اجتماعی «تیک تاک» صدای ارتش را تبلیغ می‌کنند.

«بریانا یه» یکی از اینفلوئنسرهای حوزه ورزش که به خاطر ویدیوهایش از حرکات «اسلک لاینینگ» (بند لغزی)‌ شهرت دارد پست‌هایی درباره تجربه «اسکای دایوینگ» به همراه یک مربی از ارتش آمریکا را منتشر کرد.

در این ویدیو یک سروان ارتش آمریکا قبل از آن که بریانا از هواپیما پایین بپرد گفت: «چالش‌ها چیزی هستند که به ما اجازه رشد می‌دهند.»

او بعد از رسیدن به ساحل به لطف مربی که یک چترباز ارتش آمریکا بود گفت: «این واقعا یک تجربه شگفت انگیز بود و من احساس خارق العاده‌ای دارم.» او در آخر این ویدیو شعار داد: «تمام هر آن چیزی که می‌توانید بشوید، باشید.»

ارتش آمریکا برای سربازگیری به بلاگرها متوسل شد
پست‌ اینستاگرامی استیون کلی

ارتش آمریکا امیدوار است که این محتوا به حد کافی جذب کننده بوده تا افراد بیشتری را ترغیب به استخدام در ارتش کند.

بونزو گفت: «این اینفلوئنسرها با شرکت در تجارب درگیر کننده ارتش در کنار سربازان واقعی مشاهدات دست اولی از حیات نظامی و امکانات خدمت نظامی به دست می‌دهند».

به گزارش گاردین، در سال‌های اخیر برخی شاخه‌های ارتش آمریکا در زمینه برآورده ساختن اهدافشان در بخش تامین سرباز به مشکل برخورده‌اند.

«کاترین کازمینسکی» مدیر مطالعات در مرکز امنیت آمریکای جدید که در حوزه نگهداری و جذب نیروها در ارتش تحقیقات انجام می‌دهد، گفت: «دسترسی پیدا کردن به این نسل از جوانان که در یک دوران گذار به سر می‌برند، چالش‌برانگیز شده است.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده چندی پیش در ضمن سفرش به ریاض ادعا کرد که تعداد نیروهای استخدامی جدید در ارتش آمریکا رو به افزایش است.

او گفت: «بعد از تجربه سال‌ها کمبود در زمینه استخدام نیروهای نظامی، اکنون حجم استخدام در نیروهای مسلح آمریکا به بالاترین حد ۳۰ سال اخیر رسیده زیرا در ایالات متحده یک روحیه فوق‌العاده ایجاد شده است.»

ارتش آمریکا برای سربازگیری به بلاگرها متوسل شد
پست‌ اینستاگرامی استیون کلی

داده‌ها نشان می‌دهند در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ ارتش آمریکا نتوانست اهداف سالانه خود در زمینه استخدام نیرو را محقق کند. سال گذشته میلادی روند استخدام در ارتش آمریکا بهبود یافت و توانست هدف خود را برآورده سازد.

ارتش آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد توانسته هدف خود در زمینه استخدادم ۶۱۰۰۰ سرباز جدید را محقق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha