به گزارش ایسنا، همزمان با ورود هوش مصنوعی به عرصه کسبوکارها، اپل گزینههای جدیدی را عرضه میکند که توانایی کنترل دقیقتری را بر مکان و نحوه استفادهی کارمندان از هوش مصنوعی به کسبوکارها میدهد.
به نقل از تک کرانچ، با انتشار بهروزرسانیهای نرمافزاری اپل در ماه سپتامبر، این غول فناوری گزینه دیگری را برای مشتریان سازمانی اضافه میکند که امکان پیکربندی استفاده از نسخه سازمانی «چتجیپیتی»(ChatGPT) شرکت «اوپنایآی»(OpenAI) است.
اپل پیش از این شاهد تقاضا برای چتجیپیتی ویژه شرکتها بوده است که به گفته اوپنایآی، اکنون بیش از پنج میلیون مشتری تجاری دارد. این شرکتها هنگام استفاده از عوامل هوش مصنوعی، از سرویس هوش مصنوعی برای اتصال به دادههای داخلی خود استفاده میکنند.
نکته جالب درباره نحوه پیکربندی ادغام اپل با چتجیپیتی برای سازمانها این است که این ادغام به صورت پیشفرض برای محدود کردن یا مجاز کردن چتجیپیتی تنظیم نشده است.
در عوض، اسناد پشتیبانی اپل نشان میدهند که مدیران فناوری اطلاعات قادر خواهند بود هر ارائهدهنده هوش مصنوعی و نه فقط فناوری اوپنایآی را محدود یا مجاز کنند. این امر، راه را برای اپل باز میگذارد تا بدون نیاز به کدگذاری مجدد موارد در سطح پروتکل، قراردادهای دیگری را با بازیگران بزرگ هوش مصنوعی مورد استفاده در محیط سازمانی منعقد کند.
همان طور که اپل ویژگیهای جدید هوش مصنوعی را برای کاربران نهایی دستگاههای خود مانند فناوریهای نوشتاری یا هوش بصری ارائه کرده، روشهایی را نیز برای بخشهای فناوری اطلاعات جهت کنترل دسترسی به این ویژگیها ارائه داده است.
اگرچه این شرکت کاملاً به ساختار محاسبات فضای ابری خصوصی خود اعتقاد دارد اما میداند که ممکن است مدتی طول بکشد تا شرکتها با ایجاد تغییرات در سیستمها و دادههای حساس موافقت کنند. به همین دلیل است که تصمیمگیری درباره این موضوع را که دادهها باید در فضای ابری یا روی دستگاه پردازش شوند، به کسبوکارها واگذار میکند.
این تنظیمات علاوه بر این که به کسبوکارها امکان میدهد تا ویژگیهای هوش مصنوعی را برای فعال کردن انتخاب کنند، به آنها کمک میکند تا تصمیم بگیرند که آیا درخواستهای هوش مصنوعی کارمندان را میتوان به سرویس فضای ابری چتجیپیتی فرستاد یا خیر؛ حتی زمانی که کسبوکار مورد نظر، قرارداد سازمانی خود را با اوپنایآی نداشته باشد.
اگرچه بهروزرسانیهای هوش مصنوعی، بخش برجستهای از بهروزرسانیهای مربوط به شرکتها هستند که قرار است در پاییز منتشر شوند اما اپل ویژگیهای جدید دیگری را نیز برای بزرگترین مشتریان خود ارائه میدهد.
این شرکت یک API را برای سرویس «Apple Business Manager» خود راهاندازی خواهد کرد که امکان ادغام عملکردهای این سرویس را با سایر محصولات فناوری اطلاعات فراهم میکند. همچنین، اپل گزینههای جدیدی را برای مدیریت دستگاهها معرفی میکند تا انتقال دستگاهها به یک سرویس مدیریتی متفاوت آسانتر شود.
راهکار بازگشت به سرویس اپل که به دستگاهها امکان میدهد تا به سرعت پاک شوند و برای کاربر بعدی آماده شوند، اکنون گزینهای را ارائه میدهد که در آن همه برنامهها نصب بمانند و در زمان و پهنای باند صرفهجویی شود زیرا مدیران فناوری اطلاعات و کاربران نیازی به نصب مجدد آنها نخواهند داشت. به علاوه، بازگشت به سرویس برای اولین بار در «ویژن پرو»(Vision Pro) در دسترس خواهد بود.
در مکهای اشتراکی، حالت مهمان احراز هویتشده به کارمندان امکان میدهد تا با اعتبارنامههای حساب کاربری خود به سیستم وارد شوند. سپس، دادههای آنها پس از خروج پاک میشود. گزینه دیگر به کسبوکارها امکان میدهد تا دستگاههای خوانش NFC را به مکها اضافه کنند. بنابراین، کارمندان میتوانند برای ورود به سیستم فقط ساعت یا تلفن خود را لمس کنند.
این محصولات در ماه سپتامبر به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای نرمافزاری گستردهتر اپل برای آیفون، آیپد، مک و موارد دیگر عرضه خواهند شد.
انتهای پیام
نظرات