• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1404062514820
  • خبرنگار : 50163

لزوم نظارت بر بوفه‌های مدارس برای ترویج سبک زندگی سالم

لزوم نظارت بر بوفه‌های مدارس برای ترویج سبک زندگی سالم

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره خواستار توجه ویژه به سلامت دانش‌آموزان شد و گفت: نظارت مستمر بر بوفه مدارس می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای الگوی تغذیه‌ای نسل آینده داشته باشد.

مجتبی نوری امروز ۲۵ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تأکید بر اهمیت دستگاه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرابخشی، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند که به این نهاد کمک کنند.

وی با اشاره به شغل مقدس معلمی، اضافه کرد: این شغل یکی از عزیزترین و باشرافت‌ترین مشاغل است که با امر مقدس علم‌آموزی در ارتباط بوده و آینده‌سازان میهن عزیز اسلامی را برای فردای کشور مهیا می‌کند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به نقش شورای آموزش و پرورش در سیاست‌گذاری درست و دقیق فضای آموزشی، تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش می‌تواند بهترین پشتیبان و هماهنگ‌کننده در عرصه‌های آموزشی باشد و با اعمال سیاست‌های سنجیده، مسیر اعتلای آموزش و پرورش را فراهم آورد؛ بنابراین همه باید در این خصوص کنار دستگاه آموزشی و پرورشی باشیم.

نوری با اشاره به نقش مهم خیران برای مشارکت در توسعه آموزش و پرورش در شهرستان، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش می‌توانند با تبیین درست اهمیت توجه به عرصه‌های آموزشی، زمینه مشارکت بیشتر خیران را در این عرصه الهی و مقدس جلب کرده و زمینه‌ساز تسریع در توسعه آموزش و پرورش منطقه باشند.

وی ضمن اشاره به بازدیدهای صورت‌گرفته از مدارس، اظهار کرد: مدرسه شاهرخ قاسمی خرم‌دره تنها مدرسه هوشمندی است که در استان نظیر ندارد و امیدواریم این مدرسه الگویی برای سایر مدارس در راستای هوشمندسازی شود.

او همچنین به موضوع توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: استان زنجان در این زمینه به سمت خوبی حرکت می‌کند و آنچه شایسته شهرستان خرم‌دره است با همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش و خیران بزرگوار محقق خواهد شد.

فرماندار خرم‌دره در ادامه به اهمیت دانش‌آموزان در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه از دو عنصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تشکیل شده و وظیفه ما این است که در حوزه سخت‌افزار کمک کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی نظیر پروژه مهر و طرح شهید عجمیان، بیان کرد: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در این طرح از مهم‌ترین اهداف است؛ بنابراین تغییر در نگاه مردم و همه اقشار نسبت به مقدس‌ترین مکان تعلیم و تربیت یعنی مدرسه، حائز اهمیت است.

نوری با تأکید بر ضرورت نظارت کمیته بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره بر بوفه‌های مدارس گفت: ترویج سبک زندگی سالم یکی از بازخوردهای آموزش و پرورش است و دانش‌آموز باید شهروندمدار باشد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره همچنین بر لزوم ایجاد یک بانک اطلاعاتی در حوزه مولدسازی تأکید کرد و افزود: وجود این بانک اطلاعاتی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها نقش مؤثری ایفا کند.

وی با اشاره به موضوع لباس فرم مدارس، گفت: طراحی این لباس‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان رغبت به پوشیدن آن‌ها داشته باشند و این موضوع از طریق انجمن اولیا و مربیان پیگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: آماده‌سازی به‌موقع مدارس علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی، موجب می‌شود هفته‌ها و حتی ماه‌های نخست سال تحصیلی به جای صرف در امور اداری و سازماندهی، به طور کامل در مسیر آموزش و تربیت دانش‌آموزان قرار گیرد.

رضا اثباتی با بیان اینکه نظم، زیبایی و آمادگی فضای مدرسه به دانش‌آموزان احساس ارزشمندی و اهمیت می‌بخشد، افزود: مدرسه منظم و آراسته، خود بخشی از آموزش‌های غیرمستقیم تربیتی است که حس قانونمندی، احترام و اعتماد را در ذهن دانش‌آموزان نهادینه می‌کند؛ از سوی دیگر والدین نیز با مشاهده آمادگی کامل مدارس، فرزندان خود را با آرامش خاطر بیشتری به محیط آموزشی می‌سپارند و این امر نوعی سرمایه اجتماعی ارزشمند برای نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

وی از تحقق معیارهای پروژه مهر در حوزه کلاس بندی، ثبت کتب، آمار ثبت نام و صدور ابلاغ ارائه کرد و افزود: پروژه مهر تنها یک فرایند اجرایی برای بازگشایی مدارس نیست، بلکه یک حرکت بزرگ اجتماعی، فرهنگی و تربیتی است که بنیان‌گذار یک سال تحصیلی موفق خواهد بود؛ آمادگی همه‌جانبه مدارس، گامی مهم برای تحقق عدالت آموزشی و پرورش نسلی توانمند، متعهد و آگاه در شهرستان است.

اثباتی همچنین اسامی منتخبین استانی نهمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری را اعلام کرد و گفت: در خصوص کیفیت آموزش، معلمان نمونه خرم‌دره بهترین معلمان استان هستند و این مسئله، باعث ارتقای کیفیت آموزش است، زیرا کیفیت آموزش هم مهم است.»

وی افزود: طرح‌های مختلفی در خصوص پروژه مهر انجام گرفته است. دولت در راستای توسعه نهضت عدالت در فضاهای آموزشی فقط به ساخت مدرسه اشاره نمی‌کند بلکه مقوله‌ای مهم مانند توانمندسازی معلمان را مطرح می‌کند. اولین شهرستانی بودیم که طرح توانا، یعنی طرح توانمندسازی مدیران و آموزگاران را اجرا کردیم و همچنین طرح‌ها و کارگاه‌های استانی برای پنج درس برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: اهداف کلان این طرح در راستای تقویت توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان طراحی شده است و می‌تواند فرآیند یاددهی و یادگیری را در کلاس‌های درس به سطح بالاتری ارتقا دهد. برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه روش‌های نوین تدریس، سنجش، فناوری‌های آموزشی و آشنایی با هوش مصنوعی در تابستان امسال از جمله برنامه‌های شاخص بوده که با هدف ارتقای کیفیت آموزش و به‌روز رسانی مهارت‌های معلمان اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha