• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1404062917345
  • خبرنگار : 51036

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد

ضرورت اصلاح قوانین مزاحمت‌های تلفنی از سوی مراجع قضایی

ضرورت اصلاح قوانین مزاحمت‌های تلفنی از سوی مراجع قضایی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص مزاحمت‌های تلفنی یکسری اقدامات بازدارنده انجام و با ساخت کلیپ‌های آموزشی، مصاحبه با افراد آسیب‌دیده سعی بر گسترس فرهنگ جلوگیری از مزاحمت‌های تلفنی داشته‌ایم اما با این وجود دو قانون برای جلوگیری از مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ وجود دارد که نخست یک تا ۶ ماه حبس و دیگری پرداخت جریمه ۵۰ میلیون ریالی است، اما بازهم این دو مورد کارساز نیستند و از مراجع قانونی تقاضا می‌شود تا این قانون را اصلاح و مجازات جدی‌تری برای آنان قرار دهد.

نرگس عسگری امروز ۲۹ شهریور در نشست با اصحاب‌رسانه چهارمحال و بختیاری در رابطه با اورژانس پیش‌بیمارستانی، اظهار کرد: امروزه روند اورژانس پیش‌بیمارستانی به گونه‌ای است که با کمترین زمان می‌توانند به مصدومین دسترسی داشته باشند و با توجه میانگین کشوری، میانگین زمان رسیدن پرسنل اورژانس بر بالین بیماری در شهرها ۱۰ دقیقه بوده اما این زمان در استان ما به ۸ دقیقه رسیده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمانی که با ۱۱۵ تماس گرفته می‌شود ارائه خدمات اورژانس شروع و پاسخگویی و راهنمایی پرسنل آغاز می‌شود، زیرا در بعضی از حوادث زمان بسیار مهم است به‌همین دلیل همزمان با اعزام تکنسین‌های اورژانس بر سر صحنه، کارشناسان دیسپچ به راهنمایی فرد تماس گرفته می‌پردازند.

عسگری بیان کرد: زمانی که یک آمبولانس در راه بازگشت از ماموریت باشد و یک ماموریت جدید در همان نزدیکی صورت گیرد به سرعت نیروهای عملیاتی به ماموریت جدید اعزام می‌شوند تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.

وی افزود: خدمات اینترنتی این مرکز از زمانی که مددجو تماس می‌گیرد تا زمانی که خدمات به آن ارائه و به بیمارستان انتقال داده شود کنترل و بررسی می‌شود.

عسگری در رابطه با مزاحمت‌هایی که برای اورژانس ایجاد می‌شود، تصریح کرد: گفت: از ابتدای سال جاری از حدود ۲۵ هزار ماموریت، ۱۵ هزار و ۲۴۱ مورد مزاحمت تلفنی در این استان صورت گرفته است که این نشان می‌دهد نسبت مزاحمت‌های تلفتی به تعداد ماموریت‌ها رقم بسیار بالایی است. مزاحمت‌های تلفنی عامل بسیار مهم در ایجاد اختلال برای خدمت‌رسانی است چرا که با این کار ممکن است تکنسین‌ها با تاخیر بر سر بالین بیمار برسند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: ۲۰ پایگاه‌ شهری و ۳۹ پایگاه جاده‌ای در استان وجود دارد که این تعداد پایگاه‌های جاده‌ای خود نیز اهمیت رسیدگی به تصادفات جاده‌ای را نشان می‌دهد.

وی در ادامه در خصوص فرسودگی آمبولانس‌ها گفت: به علت تردد بالای آمبولانس‌ها استهلاک خودرو بالا و فرسودگی بیشتر می‌شود، اما با این وجود از شروع دولت چهاردهم پنج آمبولانس به مجموعه آمبولانس‌های استان اضافه شده است و در کل ۹۸ دستگاه آمبولانس در سراسر استان وجود دارد.

عسگری تعداد نیروهای انسانی اورژانس را ۴۸۵ نفر دانست و گفت: در سال جاری ۸۰ نیروی استخدامی به چرخه کار این مرکز اضافه خواهد شد، همچنین برای راه‌اندازی سه پایگاه اورژانس بانوان به منظور آسایش این قشر برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال جاری یکی از این پایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تعداد ۱۹۵ تماس با اورژانس مرتبط با زنان و ۸ مورد زایمان طی سال جاری گرفته شده که به بهترین نحو انجام گرفته‌اند.

عسگری در پایان در رابطه با کمک خیرین خاطرنشان کرد: سال‌هاست که به صورت دولتی هزینه‌ای برای ساخت پایگاه‌های کشور نمی‌شود و این پایگاه‌ها با کمک‌ خیرین استانی انجام می‌شود. در تلاش هستیم تا مجمع خیرین اورژانس‌ساز را فعال‌سازی کنیم و با کمک این خیرین در ارتقا سطح اورژانس بکوشیم.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha