به گزارش ایسنا، این سامانه با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و استاندار تهران و همچنین با تاکید رئیس جمهور در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان از نظام اداری و به منظور رسیدگی آنی به شکایات مردم و ارائه خدمات به مراجعان امروز افتتاح شد و از فردا اول مهرماه در استان تهران آغاز به کار می کند.
گفتنی است اجرای آزمایشی این سامانه از نیمه اردیبهشت ماه سالجاری در استان قزوین آغاز شد و از ابتدای مردادماه نیز در استان البرز ادامه پیدا کرد و قرار است از فردا در استان تهران اجرایی شود.
سامانه فواد از طریق کد «۱۲۸» تماس شهروندی، شکایت یا درخواست را ثبت میکند و یک کد رهگیری میدهد و تا پایان فرایند همراهی میکند؛ شهروند میزان رضایت نهایی را در همان سامانه ثبت میکند و امتیاز عملکرد بلافاصله در پروفایل مدیر یا کارمند مینشیند.
به بیان دیگر بعد از تماس تلفنی شهروندان با شماره ۱۲۸، بلافاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد (یا عناوین مشابه) در دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع و در مدت زمان سه ساعت به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی میشود.
انتهای پیام
نظرات