• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1404070201287
  • خبرنگار : 71951

فرماندار تاکید کرد

ضرورت اهمیت برندسازی، توسعه فرآوری و افزایش ارزش افزوده پسته ورامین

ضرورت اهمیت برندسازی، توسعه فرآوری و افزایش ارزش افزوده پسته ورامین

ایسنا/تهران ‌فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به جایگاه پسته ورامین به‌عنوان طلای سبز استان تهران، بر اهمیت برندسازی، توسعه فرآوری و افزایش ارزش افزوده این محصول تأکید کرد.

حسین عباسی روز دوم مهر در مراسم افتتاحیه جشنواره پسته شهرستان، با قدردانی از تلاش کشاورزان، دامداران و بهره‌برداران شهرستان، بر لزوم حمایت و تقدیر از آنان تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری گفت: پسته ورامین علاوه بر جایگاه ممتاز در صادرات، ارزآوری بالایی برای کشور دارد و می‌تواند نمونه‌ای برای سایر محصولات کشاورزی منطقه باشد.

‌فرماندار شهرستان ورامین افزود: ورامین بیش از ۸۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت پسته دارد و سالانه بیش از ۱۲ هزار تن پسته برداشت می‌شود که عمدتاً صادراتی است.

‌وی با تأکید بر اهمیت تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال در حوزه پسته گفت: تشکیل نهادهای منسجم، عضویت همه فعالان و هم‌افزایی در فرآیند تولید، فرآوری و عرضه محصولات، می‌تواند ارزش افزوده بیشتری برای شهرستان ایجاد کند.

فرماندار ورامین بر لزوم بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین در تولید پسته تأکید کرد و گفت: افزایش سطح زیرکشت و ارتقای کیفیت تولید مستلزم اقدامات علمی، همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو است تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از فرآوری و عرضه محصولات پسته ورامین خارج از شهرستان انجام می‌شود، افزود: این مسأله باید اصلاح شده و برند محلی تقویت شود. ایجاد زیرساخت‌های مناسب، جذب سرمایه‌گذار و توسعه کارخانه‌های فرآوری محصولات پسته، علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ارزآوری بیشتری برای شهرستان و کشور به همراه خواهد داشت.

عباسی همچنین به اهمیت برندسازی اشاره کرد و گفت: نصب المان‌های شهری مرتبط با پسته در نقاط پرتردد شهرستان و اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند به شناخت بهتر این محصول و ارتقای جایگاه شهرستان کمک کند.

وی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره، تأکید کرد: این رویداد نقطه آغاز توجه بیشتر به محصولات کشاورزی شهرستان و توسعه اقتصادی منطقه است و می‌تواند مسیر را برای ارتقای کیفیت، بازاریابی و صادرات محصولات پسته هموار کند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha