به گزارش ایسنا، این یک نقطه عطف مهم برای این پلتفرم اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که در سال ۲۰۱۸، به یک میلیارد کاربر رسیده بود.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در ویدئویی گفت: «اگر به چند سال گذشته نگاه کنید، تقریبا تمام رشد ما توسط دایرکتها، ریلز و توصیهها هدایت شده است. به همین دلیل، قصد داریم به تمرکز بر روی این محصولات ادامه دهیم و این اپلیکیشن را در چند ماه آینده بیشتر حول دایرکتها، ریلز و توصیهها تغییر جهت دهیم».
در حالی که تاکید بر ویدئوهای کوتاه و توصیهها از حسابهایی که کاربران دنبال نمیکنند، باعث رشد اینستاگرام شده، اما این تغییرات باعث ناامیدی کاربرانی شده است که بیشتر به دیدن عکسها یا سایر محتواها از افرادی که از قبل میشناسند، علاقهمند هستند.
موسری گفت: اینستاگرام در چند ماه آینده، روشی را برای کاربران آزمایش خواهد کرد تا الگوریتمی را که محتوا را در ریلز پیشنهاد میدهد، به طور دقیق تنظیم کنند. بعدها این ویژگی ممکن است به سایر فیدهای اینستاگرام نیز گسترش یابد. طبق نسخه اولیه این ویژگی که موسری به اشتراک گذاشت، کاربران میتوانند موضوعاتی را که اینستاگرام فکر میکند به آنها علاقه دارند، تغییر دهند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، اینستاگرام بر اساس فعالیت کاربران، ممکن است تصمیم بگیرد محتوایی پیرامون موضوعاتی مانند فوتبال دانشگاهی، عکاسی فیلم و شطرنج به کاربر نشان دهد، اما کاربر میتواند آن موضوع را از الگوریتم خود حذف کند. این پلتفرم همچنین قصد دارد نوار ناوبری پایین اپلیکیشن را ویرایش کند تا دکمه بارگزاری محتوا را با لینک مستقیمتری به دایرکتهای کاربر جایگزین کند.
در حالی که شرکت «متا» با چالشهای قانونی مداوم در مورد ماهیت ضد رقابتی خرید واتساپ و اینستاگرام توسط این غول شبکه اجتماعی روبرو است، اسناد منتشره در محاکمات ضد انحصاری، اطلاعات بیشتری در مورد تنشهای میان فیسبوک و اینستاگرام را آشکار میکند. اینستاگرام از نظر فرهنگی نسبت به فیسبوک، رشد بیشتری داشته است و اگرچه «متا» از این موضوع سود زیادی میبرد، اما مارک زاکربرگ، مدیرعامل «متا»، ابراز نگرانی کرده است که ظهور اینستاگرام، باعث کاهش محبوبیت فیسبوک میشود. با کاهش محبوبیت فیسبوک در میان نوجوانان، «متا» در چند سال گذشته، تلاش کرده است استراتژیهایی را برای جذاب کردن دوباره فیسبوک تدوین کند.
انتهای پیام
نظرات