به گزارش ایسنا، در هفتههای آینده، افراد بالای ۱۸ سال در انگلیس میتوانند ماهانه سه پوند (چهار دلار) در وب یا چهار پوند (پنج دلار) در هنگام استفاده از نسخههای iOS یا اندروید فیسبوک و اینستاگرام پرداخت کنند. شرکت «متا» علت گرانتر بودن نسخه موبایل را هزینههایی میداند که اپل و گوگل در فروشگاههای برنامه خود دریافت میکنند.
اشتراک بدون تبلیغات برای هر حساب فیسبوک و اینستاگرام که به مرکز حسابهای «متا» اضافه شود، اعمال خواهد شد. کاربرانی که پیشنهاد «متا» را رد کنند، همچنان به طور معمول تبلیغات را در نسخههای رایگان این پلتفرمها مشاهده خواهند کرد و همچنان میتوانند از تنظیمات برگزیده تبلیغات، برای انتخاب تبلیغاتی که ترجیح میدهد بیشتر یا کمتر ببیند، استفاده کند.
«متا» میگوید این تغییر پاسخی به دستورالعمل جدید نظارتی «رضایت یا پرداخت پول» از سوی دفتر کمیسر اطلاعات انگلیس است که به موجب آن به کاربران این امکان داده میشود که بین رضایت به استفاده یک سازمان از دادههای خود برای شخصیسازی تبلیغات یا پرداخت هزینه برای جلوگیری از آن، یکی را انتخاب کنند. این غول شبکه اجتماعی پیش از این تغییر مشابهی را برای کاربران در اتحادیه اروپا معرفی کرده بود و گزینه اشتراک بدون تبلیغات را با قیمت ۱۰ یورو (۱۱ دلار) ارائه میداد، اما به دلیل عدم رعایت قوانین سختگیرانهتر قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، توسط کمیسیون اروپا ۲۰۰ میلیون یورو جریمه شد. این شرکت بعدا یک طرح اصلاحشده، ارزانتر و بدون تبلیغات ارائه داد که همچنان توسط کمیسیون اروپا در حال ارزیابی است.
«متا» از دفتر کمیسر اطلاعات به خاطر رویکرد سازنده به تبلیغات شخصیسازیشده که اصرار دارد بهترین تجربه را برای کاربران و مشاغل خود فراهم میکند، تمجید کرد و از تنظیمکنندگان مقررات اتحادیه اروپا به دلیل فراتر رفتن از مقررات حریم خصوصی خود انتقاد کرد.
بر اساس گزارش انگجت، تبلیغات دیجیتال حدود ۹۷ درصد از درآمد «متا» را در سال ۲۰۲۴ تشکیل داد.
انتهای پیام
نظرات