به گزارش ایسنا، امکان دانلود اپلیکیشن جدید مخصوص تبلت اپل از روز چهارشنبه فراهم شد. اما این اپلیکیشن کمی با اپلیکیشنهای موبایلی که کاربران به آن عادت دارند، متفاوت خواهد بود.
مهمتر از همه، اپلیکیشن آیپد مستقیما به فید «ریلز» (Reels)، رقیب تیکتاک، باز میشود که شاید نشانهای از دوران ویدیوهای کوتاه است. گزارشهای منتشره در آوریل، حاکی از آن بود که شرکت «متا» پس از سالها بی اعتنایی، در حال کار روی یک اپلیکیشن اینستاگرام برای آیپد است که شاید تا حدودی به دلیل موقعیت سیاسی و قانونی است که در حال حاضر، تیکتاک در آمریکا با آن روبرو است. اکنون که تیکتاک با خطر تعطیلی در آمریکا مواجه است، باز کردن مستقیم اپلیکیشن به «ریلز»، منطقی به نظر میرسد.
سایر ویژگیها در آیپد نیز در دسترس خواهند بود؛ استوریها همچنان در بالای صفحه اصلی قرار خواهند گرفت و کاربران میتوانند به تب «دنبال کردن» بروند و در آنجا میتوانند بین فیدهایی که بیشتر شبیه تجربه اینستاگرام موبایل هستند، سوئیچ کنند. صفحه بزرگتر به معنای فضای بیشتر و کلیکهای کمتر است: نظرات در «ریلز» در کنار ویدیوها با اندازه کامل ظاهر میشوند و صفحه پیامهای مستقیم در کنار چتها قرار خواهد داشت؛ مشابه آنچه مسنجر در دسکتاپ به نظر میرسد.
بر اساس گزارش ورج، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در گذشته گفته بود که گروه افرادی که یک برنامه آیپد میخواهند به اندازه کافی قابل توجه نیستند که اولویت اصلی باشد. پس شاید اکنون تعداد کاربرانی که از تبلت استفاده میکنند، محاسبات را تغییر داده باشد، یا آسیبپذیری نظارتی تیکتاک، عرضه اپلیکیشن اینستاگرام برای آیپد را ضروری کرده است.
آنچه مشخص است این است که اینستاگرام «ریلز» را رها نمیکند و حتی مدت زمان کلیپها را افزایش داده، قابلیت ارسال مجدد و ارسال سریع آنها را اضافه کرده و در اوایل امسال سعی در جذب تیکتاکرهای محبوب داشته است. این شرکت آیندهای برای اینستاگرام در تبلتها میبیند و این آینده در نهایت به ویدیوهای کوتاه ختم میشود.
انتهای پیام
نظرات