حسین تاران پنجشنبه ۳ مهر در نشست تخصصی و فصلی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان که به میزبانی دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان شهیدبهشتی دو ناحیه دو زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری اینگونه نشستها در جهت رسیدن به هدف و فهم مشترک درباره فرصتها و چالشهای مدارس سمپاد ضروری است.
وی با تبیین چرایی و چگونگی تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر شایستگیهای ۲۵ گانه مدل تربیتی مدارس تراز سمپاد و ۱۴ مؤلفه اثرگذاری، به تشریح برنامه SWOT به عنوان متداولترین تکنیک برنامهریزی جامع برای تحلیل درست و توسعه کیفی مدیریت مدرسه پرداخت.
تاران با اشاره به راهبرد اصلی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در زمینه تربیت عمیق، متوازن، فراگیر و تمام ساحتی، بیان کرد: تقویت معرفت و تربیت دینی، اعتلای هویت اسلامی ایرانی و برنامهریزی مناسب برای حضور دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان در زمینههای مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی و هنری، همانند گذشته جزو اولویتهای مدارس سمپاد استان زنجان در سال تحصیلی پیشرو است.
در این نشست، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با اشاره به مسئولیتهای خاص مدیران مدارس سمپاد پژوهشمحوری را جزو الزامات اینگونه مدارس دانسته و گفت: همراهی خانوادهها در مطلوبسازی فضای تربیتی مدرسه ضرورتی اجتنابناپذیر است.
فیروز مهدی با برشمردن انگارههای ذهنی درباره پروژه مهر، جامعیت، هدفمند بودن و سازمان یافتگی را جزو اصلیترین خصیصههای این فرایند عنوان کرد و ضرورت هماهنگی و برنامه محوری برای داشتن سال تحصیلی پر شور را یادآور شد.
انتهای پیام
نظرات