به گزارش ایسنا، اینستاگرام نه تنها به دلیل نقشی که در درآمدزایی دارد، بلکه به عنوان بستری برای ویژگیهایی مانند «ریلز» (Reels) و «تردز» (Threads) که امکان رقابت با رقبا فراهم میکنند، به طور پیوسته، به مهمترین بخش کسب و کار شرکت «متا» تبدیل شده است.
بر اساس اسنادی که در دادگاه ارائه شده، اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، درآمد ۳۲.۴ میلیارد دلار در سطح جهانی داشت که معادل ۲۷ درصد از کل فروش «متا» بود. تا اوایل سال ۲۰۲۲، اینستاگرام تقریبا سهم ۳۰ درصدی از تجارت جهانی «متا» داشت.
طبق دادههای شرکت تحقیقاتی «ایمارکتر» ( Emarketer)، پیشبینی میشود اینستاگرام در سال ۲۰۲۵، بیش از ۳۲ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در آمریکا داشته باشد که بیش از ۲۴ درصد بیشتر از سال جاری خواهد بود. این اپلیکیشن اشتراک عکس و ویدئو، بیش از ۱۴۸ میلیون کاربر آمریکایی دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد «ایمارکتر» در یک پست وبلاگ نوشت، تمرکز «متا» بر محتوای ویدئویی، سهم عمده ای در این رشد داشته است. او نوشت: اینستاگرام اکنون، بیشتر یک پلتفرم ویدئویی است و کاربران نزدیک به دو سوم از زمان خود در اینستاگرام را برای تماشای ویدئو صرف میکنند. «متا» قبلا به سرمایهگذاران گفته بود «ریلز» که رقیب تیک تاک است، بیش از ۵۰ درصد از زمانی را که مردم در برنامه صرف میکنند را به خود اختصاص میدهد.
انتهای پیام
نظرات