• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۴ / ۰۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404070805383
  • خبرنگار : 71955

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

رفع محرومیت از فضاهای آموزشی در دستور کار/ برچیده شدن مدارس سنگی، کانکسی و ناایمن

رفع محرومیت از فضاهای آموزشی در دستور کار/ برچیده شدن مدارس سنگی، کانکسی و ناایمن

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه عدالت آموزشی، رفع محرومیت از فضاهای آموزشی در دستور کار است که برچیده شدن مدارس سنگی،کانکسی و ناایمن، به ویژه در مناطق محروم و روستایی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اولویت قرار دارد گفت: در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی چند مسیر دنبال می‌شود که ناظر بر همین نگاه و توجه است، «تحول در کانون کلاس درس» مد نظر است که با ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان امکان‌پذیر می‌شود.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش تاکیدات بسیاری بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت صورت گرفته و تاکیدات مستمری را مقام معظم رهبری بر توجه بیشتر و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش که یک سرمایه‌گذاری دراز مدت است داشته‌اند، گفت: اخیرا شاهد اهتمام بی نظیری از سوی رییس جمهور هستیم که با نگاه به چرخه تحولی و اصلاح روش‌ها، نظام تعلیم و تربیت را اولویت اول دولت قرار دادند.

توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی از محورهای اصلی مطالبات رئیس جمهور

وی با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی جزو محورهای اصلی مطالبات رئیس جمهور بود که ناظر بر سند تحول است افزود: مهر ۱۴۰۴ با تاکید بر چرخش‌های تحولی، مهری متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه عدالت آموزشی، رفع محرومیت از فضاهای آموزشی در دستور کار است که برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی و ناایمن، به ویژه در مناطق محروم و روستایی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اولویت قرار دارد ادامه داد: در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی چند مسیر دنبال می‌شود که ناظر بر همین نگاه و توجه است، «تحول در کانون کلاس درس» مد نظر است که با ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان امکان‌پذیر می‌شود.

اجرای برنامه «سفر یادگیری» ناظر بر توانمندسازی معلمان

آذرکیش با بیان اینکه در مرحله اول الگوی تراز سند تحول ۱۰ درصد، در مرحله دوم ۴۰ درصد و در مهر امسال ۵۰ درصد از کل مدارس عادی دولتی مشمول «الگوی مدرسه تراز» می‌شوند که ناظر بر اهتمام رئیس جمهور است گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی که دنبال می‌کنیم بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های جدید است که ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا دانش آموز از یک فرد مُنفعل در کلاس به یک دانش آموز فعال در محیط تربیتی تبدیل می‌شود افزود: روش‌های خشک انعطاف ناپذیر به روش‌های فعالانه، خلاقانه و نوآورانه تبدیل شوند و معلمان به سمت روش‌های ترکیبی و نوآورانه حرکت کنند.

ثبت‌نام بیش از ۲۵۵ هزار معلم‌ دوره متوسطه در طرح شمیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۲۵۵ هزار معلم‌ دوره متوسطه در طرح شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) خبر داد و گفت: اهداف طرح شمیم در قالب سفر یادگیری شامل‌ شناسایی مشکلات واقعی معلمان از کانون مدرسه، رفع مشکلات آموزشی، شبکه‌سازی حرفه‌ای، مدیریت دانش و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و رشد و پرورش است.

آذرکیش با بیان اینکه ذات اصلی این شبکه ملی یادگیری در «باهم‌آموزی»، «ازهم‌آموزی» و «به‌هم‌آموزی» شکل می‌گیرد اظهار کرد: معلمان با هم یاد می‌گیرند، از هم یاد می‌گیرند و به همدیگر یاد می‌دهند. در استان‌های مختلف تقریباً بیش از ۹۰ درصد معلمان در این طرح مشارکت دارند. در طول سال هم این اجتماعات یادگیری در قالب طرح شمیم در حال پیگیری خواهد بود و معلمان مستمراً خود را به‌روز خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha