به گزارش ایسنا، کریستین مونیر، مدیرعامل نیسان در آمریکا گفت: این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۲۸، نام اکسترا را به عنوان یک مدل هیبریدی با موتور «وی ۶» (V۶) دوباره احیا خواهد کرد تا ظرفیت بلااستفاده در کارخانه خود در کانتون میسیسیپی را پر کند.
نیسان در تلاش برای احیای سودآوری، در حال تعدیل گسترده نیرو در سطح جهانی است اما در بازار کلیدی آمریکا، در واکنش به سیاستهای تجاری و زیستمحیطی دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، قصد دارد تولید خودروهای بنزینی را افزایش دهد.
تولید نیسان اکسترا که زمانی محبوب بود، یک دهه پیش به دلیل استانداردهای سختگیرانهتر برای مقابله با آلایندگی و تغییر رویکرد گستردهتر صنعت خودروسازی از شاسیبلندها در آمریکا، متوقف شد.
نیسان به عنوان بخشی از این تغییر، برنامههایش برای تولید یک مدل تمام برقی در میسیسیپی را تحت تاثیر کاهش تقاضای آمریکا برای خودروهای برقی متوقف کرده و ممکن است با انقضای یارانههای فدرال در ماه جاری، این کاهش بیشتر هم شود.
این خودروساز در مارس اعلام کرده بود در مسیر عرضه یک مدل تمام برقی در سال ۲۰۲۸ است و قصد دارد باتریهای آن را از یک شرکت کره جنوبی تامین کند.
طبق گزارش بلومبرگ، نیسان در حال حاضر، خودروهای برقی مانند مدل لیف را از ژاپن به آمریکا وارد میکند اما به دلیل تعرفهها، حجم واردات را کاهش داده است.
در همین حال، نیسان، مدل جدیدی از سدان کامپکت بنزینی و رده پایین سنترا تولید مکزیک برای عرضه در آمریکا در اواخر سال میلادی جاری و یک گزینه پلاگین هیبریدی را برای پرفروشترین شاسیبلند کامپکت خود، نیسان روگ (Rogue) در اوایل سال ۲۰۲۶ آماده میکند. این شرکت امیدوار است که این مدلها، فروش در آمریکا را که در سه ماهه دوم ۶.۵ درصد کاهش یافته و در ۶ ماه اول سال ثابت بوده، تقویت کنند.
طبق گزارش رویترز، قرار بود کارخانه دیگر مونتاژ خودروهای نیسان در آمریکا در شهر اسمیرنای تنسی، اوایل سال میلادی جاری به یک شیفت کاری کاهش یابد، اما این خودروساز پس از اعمال تعرفههای دولت ترامپ، تصمیم گرفت دو شیفت تولید روزانه را حفظ کند.
انتهای پیام
نظرات